Spring naar bijdragen
  • 0

GSAK in combi met mapsource

Vraag

Geplaatst

Vrogguh, voor de brand waarbij ik o.a. laptop en garmin kwijtraakte, werkte het vlekkeloos, In de loop der jaren geperfectioneerd maar moet nu opnieuw beginnen. 

Ik had en wil weer GSAK leest GPX in (gaat goed) en exporteert met juiste symbolen naar Basecamp. Dat laatste gaat niet goed.

Uiteraard gebruik gemaakt van http://xaa.dohd.org/Geocaching/CustomIcons/

Ik heb garminother.txt geplaatst in app roaming onder users. app data, roaming enz. Heb dat ergens gelezen en daardoor kan ik in GSAK diverse icoontjes toevoegen.

Export gaat goed want in gpx bestand zie ik bij <sym> de custom code staan.

In documenten/mijn garmin/aangepaste waypointsymbolen staat de serie bmp's met volgnummers 000, 001 enz.

Als ik in basecamp het exportbestand van GSAK inlees, krijg ik niet de symbolen.

Als ik bij een waypoint kijk, kan ik wel voor die symbolen kiezen.

Als ik het oorspronkelijke exportbestand uit gsak, na inlezen in basecamp, exporteer naar gpx bestand en dat inlees in andere database in gsak mis ik de code, maar de symbolen staan wel juist. Daarom kom ik export gsak en export uit basecamp vergelijken en de ingevulde waardes tussen <sym> en </sym> zijn hetzelfde, de juiste nummers.

Ben Hopeloos, uren aan het zoeken maar ik kom er niet meer uit, Hoe krijg ik de juiste symbolen in Basecamp.

Oja ik was een keertje verder maar had toen verkeerde symbolen, dus dacht dat ik verkeerde icoons had toegevoegd in GSAK en opnieuw begonnen. Opnieuw is dus dir. Garmin weg, basecamp opnieuw geinstalleerd en in nieuwe dir aangepaste waypoint de bestanden gezet.

Wat doe ik niet goed genoeg? Oja heb tussentijds pc ook opnieuw opgestart. Probleem lijkt te liggen bij mapsource dus dir. documents?

Basecamp beviel me uitstekend voor het plannen van fietsroutes, maar als ik op zoek moet naar alternatief, ik heb geen idee......Verwend omdat het al jaaaaren zo goed werkt.

• Leuk 1

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

U bent echt niet de enige, die problemen heeft met geocaching icoontjes in MapSource en/of BaseCamp ( verwacht ik ). Het geeft wel aan dat Garmin ( de maker van beide programma's ) niets 'heeft' met geocaching, anders hadden ze die icoontjes wel in de beide programma's gezet.

In BaseCamp kan men wel custom icoontjes gebruiken, maar zover ik weet, moeten die dan ook in de *.gpx file vermeldt staan. Als daarna diezelfde *.gpx file weer in een ander programma ( of gps ) geladen wordt, dan worden daar die custom icoontjes weer niet herkend. Het blijft behelpen.

Tevens vind ik het verschrikkelijk dat in BaseCamp standaard de naam van de cache wordt getoond en niet de GC-code. Als men dan/nu veel caches laadt, dan staan alle namen over elkaar heen en moet men per cache aangeven dat men de GC-code wil zien, om zo wel overzicht te krijgen.

Het bovenstaande is voor mij dé reden om MapSource en BaseCamp niet te gebruiken en alleen als het echt, echt, echt niet anders mogelijk, dan zo kort mogelijk.

bewerkt door Linkalovers
  • 0
Geplaatst

Tja elk voordeel heb zijn nadeel. Ik zit nu echt te piekeren hoe ik dan een fietsroute kan plannen. Gewoon op een fietskaart kijken waar caches liggen en dan een route maken. Is daar een andere mogelijkheid voor? 

• 0
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei The Scorpios:

Tja elk voordeel heb zijn nadeel. Ik zit nu echt te piekeren hoe ik dan een fietsroute kan plannen. Gewoon op een fietskaart kijken waar caches liggen en dan een route maken. Is daar een andere mogelijkheid voor? 

Ook met verkeerde icoontjes kan u natuurlijk in BaseCamp een route maken. Het is dan vooral een kwestie, om zo snel mogelijk alleen de betreffende caches in een aparte lijst te krijgen ( en die te tonen ), om zodoende overzicht te kunnen houden.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...