Spring naar bijdragen

gps in gsm?


Gast Westley & Buttercup

Aanbevolen berichten

Gast Westley & Buttercup

Dag cachers,

 

is er iemand die iets afweet van gps-ontvangers die in gsm-toestellen zijn gebouwd? Ik heb wat rondgesnuffeld en ik heb iets gelezen over een Motorola i530 die gps ingebouwd heeft. Verder schijnt er zoiets als Wayfinder te bestaan.

 

Ik wil namelijk een nieuw mobieltje kopen en eigenlijk ook een gps, want die heb ik nog niet en ik vind cachen wel erg leuk. Het zou mooi zijn om beide apparaten te kunnen combineren...

 

Heeft iemand ervaring met gps in gsm? Dan hoor ik het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan moet het draadje maar weer verplaatst worden :rolleyes:

 

Er is er voorzover ik weet maar een GSM met ingebouwde GPS, of andersom, en dat is de Navtalk van Garmin

 

Navtalk_gsm_lf-kl.jpg

 

Kost € 750 bij http://www.gps-garmin.nl/

 

Met Wayfinder zit je echt helemaal verkeerd. Wayfinder is software. Wayfinder is een navigatiesysteem a la TomTom, maar dan voor mobiele telefoons met een symbian OS. Die mobiele moet beschikken over bluetooth, zodat je een Bluetooth GPS erbij aanschaft. Een GPS aan een touwtje wil er niet aan. Als je de harware hebt dan kun je wayfinder op je mobieltje installeren en aanmelden bij Wayfinder.com.

Via GPRS en GPS, navigeer je waarheen dan ook in Europa, op huisnummer. Natuurlijk is wayfinder ook als pakket aan te schaffen inclusief BT GPS. (Emtac Crux II BTGPS)

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nokia 5140 heeft een zogenaamde GPS Shell in zich, ook heeft deze telefoon een digitaal kompas. Tevens kun je met deze telefoon gegevens uitwisselen met je Polar Hartslagmeter.

 

Klik op onderstaande links voor meer info:

http://www.nokia.com/nokia/0,1522,,00.html...ig=/phones/5140

http://www.polar-nederland.nl/html/mobilec...nnectivity.html

 

Nikki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nokia 5140 heeft een zogenaamde GPS Shell in zich, ook heeft deze telefoon een digitaal kompas.

 

Nikki

Kleine correctie, niet in zich maar is optioneel verkrijgbaar en komt dan op de Nokia als een Shell....

Dus wederom 2 apparaten en ik heb niet begrepen of de functionaliteit ook echt voor geocachen is, of dat de Shell zelfs in Nederland komt.

 

The Nokia Xpress-on™ GPS shell is a separately-sold shell compatible with the Nokia 5140 phone that makes it your personal navigator. Use it to get location information, access maps online, and for help in finding your way to a point of interest.

Het geheugen van deze Nokia is ook weer niet alles. Dat kun je zien in de opslagmogelijkheden van o.a. tracks en waypoints etc.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...