de jonge prinsen Geplaatst 7 maart 2020 Geplaatst 7 maart 2020 hallo, we hebben een Montana 680 en een Oregon 750, beide met de laatste software. Die gebruiken we met dezelfde OSM gmapsupp.img (routable new style) kaarten, die we direct op beide Garmins plaatsen zonder tussenkomst van Basecamp of zo. Nou toont de Oregon keurig de icoontjes van de caches (tradis, multi's, earthcaches), maar op de Montana staan er plompverloren grote 'P's overheen. Je kunt dan ook niet een cache aantikken op het scherm, je komt steeds op zo'n 'P' uit en niet op de cache daaronder. Is er een instelling waarmee ik op de Montana iets kan aanpassen zodat ik die 'P's niet zie, maar wel de normale GC iccontjes? De caches zijn wél normaal in het cache-overzicht te zien. Maar niet op de kaart, dus. 2456.bmp
StefandD Geplaatst 8 maart 2020 Geplaatst 8 maart 2020 Komen de bestanden op de Oregon en op de Montana van dezelfde bron? Schoon op de Montana de mappen \Garmin\GPX\, Garmin\GGZ\ en \Garmin\POI\ eens op. Zowel in het intern geheugen als op de SD-kaart. Kopieer dan de gpx-, ggz- en gpi-bestanden van de Oregon naar de Montana naar de juiste mappen. Gebeurt dan nog steeds hetzelfde?
de jonge prinsen Geplaatst 8 maart 2020 Auteur Geplaatst 8 maart 2020 Dank voor je antwoord, StefandD. De kaart-bestanden op de Oregon en Montana zijn dezelfde: eenmaal gedownload van OSM, geplaatst op beide Garmins. Op de SD staan alleen de kaarten van OSM - op de Monatana en de Oregon dezelfde bestanden.Alleen .img bestanden, dus. Dit zijn onze tweede Montana en Oregon overigens. De eerste Montana lgt uit elkaar, de tweede Oregon hebben we aangeschaft wegens beter scherm en betere prestaties. We zijn dus geen nieuweling op het gebied van Garming-handling. De GGZ (preinstalled caches - vreselijke feature want totaal out-of-date-) had ik al gerenamed, zodat die niet meer bruikbaar is. Een POI bestand is er niet (geen directory, en ook geen enkel bestand dat 'poi' in de naam heeft), gelukkig maar, want ik weet hoeveel rommel die kan veroorzaken. Zo'n bestand ruim ik normaliter regelmatig op. En de GPX bestanden zijn afkomstig van GC-lijsten die we dagelijks maken voor het deel van het gebied waar we zitten. Ook die bestanden zijn op de Oregon en Motana gelijk. Verder zijn er nog de normale taalbestanden, fontbestanden, vehiclebestanden. Niets speciaals. Jammer, ik had echt gehoopt een POI aan te treffen. :)
Aanbevolen berichten