Spring naar bijdragen

Coordinaat bepalen op een lijn tussen 2 waypoints


klaproos kaatje

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 waypoints uitgerekend en heb daartussen dus een lijn.

De afstand tussen de 2 punten is 12357 meter. Nu moet ik vanaf punt A op deze lijn op exact 3967,28 meter een nieuw coordinaat bepalen en vanuit

dat punt een projectie maken. De lijn heb ik gemaakt en de laatste projectie maken ken ik ook maar hoe kom ik aan het punt op de gemaakte lijn tussen de 2 waypoints?

welk programma kan ik daarvoor gebruiken of wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen.

alvast bedankt voor jullie reacties

klaproos kaatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als de al de lijn hebt tussen punt A en B weet je als het goed is ook de hoek van die lijn.
Het eenvoudigst is om een een projectie te maken vanuit punt A van 3967,28 meter en de hoek van de lijn.

Weet je de hoek niet? Gebruik http://geo.javawa.nl/coordcalc/ (optie 1). De beginrichting is de hoek die je het beste kan gebruiken. Vergeet niet om met het tandwieltje rechtsboven eerst de juiste notatie te kiezen (standaard staat deze op h dd.ddddd° en waarschijnlijk moet je h dd° mm.mmm' hebben).
Deze methode heeft als nadeel dat twee projecties achter elkaar een kleine afwijking kunnen geven, maar op deze kleine afstanden is dat minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...