kaatjeblom Geplaatst 29 september 2018 Geplaatst 29 september 2018 Ik ben momenteel op vakantie in Portugal en heb mijn Oregon 700 mee. Ik wil hier wat geocaches gaan doen. Nu heb ik thuis al wat geocaches erop gezet, maar nu ik hier ben blijkt dat niet het geval....?. geen probleem dacht ik, wat ik heb gratis WiFi van de camping, dus ik kan ze dan binnen halen op mijn Oregon 700. Maar de WiFi op de camping werkt met inlogcodes die je moet ingeven en dat werkt niet op de gps. Ik heb verder geen data op mijn telefoon. Heeft iemand enig idee, hoe ik toch caches op mijn gps kan krijgen?
StefandD Geplaatst 29 september 2018 Geplaatst 29 september 2018 Gebruik je echt een mobieltje zonder internet-mogelijkheden of een smartphone? Als het een smartphone is: * Je hebt zeker geen OTG-kabeltje voor je smartphone/tablet of een laptop bij je? Dat zou het makkelijk maken. Oregon aansluiten en downloaden maar. Misschien is er een winkel in de buurt die dat verkoopt? * Weet je zeker dat je geen data op je telefoon hebt? Portugal valt onder de EU en een Nederlandse databundel zou gewoon moeten werken zonder extra kosten. * Vaak kan je voor een paar tientjes een lokale simkaart met bv 1 GB data kopen. Maar dan moet je smartphone wel simlockvrij zijn (meestal niet i.c.m. een abonnement). Heb je geen smartphone: * Is er geen ander wifi-netwerk in de buurt? Een McDonald's heeft meestal gratis wifi. Vaak hebben restaurants/vliegvelden/terrasjes dat ook. In Nederland zelfs in het OV. * Vraag of iemand op de camping een portable router gebruikt. Daarmee omzeil je de inlogcode-procedures (dat doet de router voor je, inloggen op de router gebeurt gewoon met wachtwoord, net als bij je thuis).
kaatjeblom Geplaatst 29 september 2018 Auteur Geplaatst 29 september 2018 2 minuten geleden zei StefandD: Gebruik je echt een mobieltje zonder internet-mogelijkheden of een smartphone? Als het een smartphone is: * Je hebt zeker geen OTG-kabeltje voor je smartphone/tablet of een laptop bij je? Dat zou het makkelijk maken. Oregon aansluiten en downloaden maar. Misschien is er een winkel in de buurt die dat verkoopt? * Weet je zeker dat je geen data op je telefoon hebt? Portugal valt onder de EU en een Nederlandse databundel zou gewoon moeten werken zonder extra kosten. * Vaak kan je voor een paar tientjes een lokale simkaart met bv 1 GB data kopen. Maar dan moet je smartphone wel simlockvrij zijn (meestal niet i.c.m. een abonnement). Heb je geen smartphone: * Is er geen ander wifi-netwerk in de buurt? Een McDonald's heeft meestal gratis wifi. Vaak hebben restaurants/vliegvelden/terrasjes dat ook. In Nederland zelfs in het OV. * Vraag of iemand op de camping een portable router gebruikt. Daarmee omzeil je de inlogcode-procedures (dat doet de router voor je, inloggen op de router gebeurt gewoon met wachtwoord, net als bij je thuis). 2 minuten geleden zei StefandD: Gebruik je echt een mobieltje zonder internet-mogelijkheden of een smartphone? Als het een smartphone is: * Je hebt zeker geen OTG-kabeltje voor je smartphone/tablet of een laptop bij je? Dat zou het makkelijk maken. Oregon aansluiten en downloaden maar. Misschien is er een winkel in de buurt die dat verkoopt? * Weet je zeker dat je geen data op je telefoon hebt? Portugal valt onder de EU en een Nederlandse databundel zou gewoon moeten werken zonder extra kosten. * Vaak kan je voor een paar tientjes een lokale simkaart met bv 1 GB data kopen. Maar dan moet je smartphone wel simlockvrij zijn (meestal niet i.c.m. een abonnement). Heb je geen smartphone: * Is er geen ander wifi-netwerk in de buurt? Een McDonald's heeft meestal gratis wifi. Vaak hebben restaurants/vliegvelden/terrasjes dat ook. In Nederland zelfs in het OV. * Vraag of iemand op de camping een portable router gebruikt. Daarmee omzeil je de inlogcode-procedures (dat doet de router voor je, inloggen op de router gebeurt gewoon met wachtwoord, net als bij je thuis). Ik heb wel een kabel mee, misschien nog een mogelijk via een computer, maar ik doe het altijd via Gsak. Kan het ook op een andere manier? Ik ben wel premium member. Zou het ook kunnen via een hotspot op een andere telefoon?
StefandD Geplaatst 29 september 2018 Geplaatst 29 september 2018 14 minuten geleden zei kaatjeblom: Ik heb wel een kabel mee, misschien nog een mogelijk via een computer, maar ik doe het altijd via Gsak. Kan het ook op een andere manier? Ik ben wel premium member. Via een andere computer kan zeker. Dan kan je ook meteen kijken wat er fout is gegaan toen je de caches thuis naar je Oregon stuurde (of ben je dat helemaal vergeten?) Hoe dan ook, het is raadzaam om eerst de map \Garmin\GPX\ even op te schonen van oude caches. Meestal zijn dat alle gpx-bestanden die niet beginnen met Track (dat zijn opgeslagen tracks of sporen) of Waypoints (dat zijn opgeslagen waypoints). Je kan een Pocket Query maken van je omgeving, bijvoorbeeld de 1000 dichtstbijzijnde caches vanaf je camping. Kijk daarvoor even van tevoren op je Oregon op welk coördinaat je bent en gebruik deze als beginpunt. Heb je nooit een PQ gemaakt? Kijk dan even hier. Download losse caches m.b.v. de knop GPX File die je op elke cachepagina ziet (en tegenwoordig ook op de kaart als je een cache aanklikt). Als je alles hebt wat je wilt hebben, kopieer je alle gedownloade gpx-bestanden naar de map \Garmin\GPX\ op je Oregon. 24 minuten geleden zei kaatjeblom: Zou het ook kunnen via een hotspot op een andere telefoon? Hotspots (of tethering) werkt alleen van mobiele data naar wifi. Niet van wifi naar wifi. Je moet dus iemand vinden met een ruime databundel die geen gebruik hoeft te maken van wifi.
kaatjeblom Geplaatst 29 september 2018 Auteur Geplaatst 29 september 2018 Het is gelukt!!! Data bundel via een ander kunnen gebruiken met hotspot! We kunnen weer geocachen! 1
Aanbevolen berichten