Davkil Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 Vader en zoon hebben juist een eTrex 10 gekocht omdat we veel gaan wandelen in de ardennen. Vooral Semoisvallei. Zeer ongerepte natuur en soms willen we eens van het pad op wandelkaart afwijken en dat loopt meestal fout. Dus mits een mooie cadeaubon en solden de etrex10 gekocht. Op 2 dagen wandelen in de Semoisvallei staat het ding vol sporen en waypoints. Bv. Ik maak voor de kids een waypoint aan in de buurt, verstop daar iets en zij mogen gaan zoeken met de eTrex. Dat vinden ze super! De sporen kan ik wel wissen en waypoints ook maar ik wil ze eigenlijk behouden per datum. Zodat ik ze bij latere wandelingen kan hergebruiken. Als ik wil sissen via reset is alles weg. Bestaan er opties om deze te behouden maar toch met een blanco kaart te beginnen zonder sporen en waypoints? Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil bedoelen want het is allemaal nieuw voor mij. Graag zou ik ook in de eTrex 10 een kaart downloaden van deze streek. Is dit mogelijk aub? Dank voor de reacties. David
Peetee Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 Helaas. De Etrex 10 is een basistoestel. Niet geschikt voor het gebruik van andere kaarten dan de wereldwijde basiskaart. De Etrex 20 is daarvoor wel geschikt. Volgens mij kun je niet selectief sporen/tracks van bepaalde dagen wel/niet wissen. De enige optie zou zijn om bepaalde tracks op je pc op te slaan en om die dan later eventueel weer in je gps te laden.
Davkil Geplaatst 16 juli 2016 Auteur Geplaatst 16 juli 2016 Spijtig. Kent iemand het prijsverschil tussen de 10 en 20? Ik heb 89 euro betaald voor de eTrex 10.
Peetee Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 Het zou kunnen zijn dat je hem hier of daar nog kunt krijgen (de Etrex 20 bedoel ik), maar zijn opvolger de Etrex 20x kost rond de € 169,-- tot € 199,--. Volgens mij zitten daar al topokaarten van West-Europa op.
Roos zoekt Schat Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 Is het niet mogelijk om er een Garmin openstreet map op te zetten vanhet gedeelte waar je bent? Of is de gamin Etrex 20 daar te eenvoudig voor? Ik zelf heb eem Etrex 30en hiervoor gebruikte ik de Etrex Vista of HTC en daar zette ik ook kaarten op
Peetee Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 Zeker, met de Etrex 20 kan dat. Maar de topic starter heeft een Etrex 10, en daarmee kan het niet.
Roos zoekt Schat Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 Sorry idd staat etrex 10 niet goed gelezen
Davkil Geplaatst 16 juli 2016 Auteur Geplaatst 16 juli 2016 Ik zal hem eens aan de Mac hangen en proberen. De eTrex 10 is in dat opzicht wel erg basic. We kunnen niet zien waar we heenlopen op een kaart tenzij men zelf eerst waypoints instelt via coordinaten. Maar het prijsverschil met de etrex 30 is groot. De etrex 20 is bijna overal uitverkocht. Gisteren een GC geprobeerd en niets gevonden na 5km stappen in de bossen. Wel erg frustrerend. Was wel geen officieel GC punt. Bedankt voor de reacties hier. Leuk forum.
Peetee Geplaatst 16 juli 2016 Geplaatst 16 juli 2016 (bewerkt) Gisteren een GC geprobeerd en niets gevonden na 5km stappen in de bossen. Wel erg frustrerend. Was wel geen officieel GC punt. Maar denk nu toch vooral níet dat de Etrex 10 niet voor geocachen geschikt zou zijn! Want dat is ie beslist wel! Maar het voordeel van kaarten op je gps is wel dat je gemakkelijker je weg kunt vinden in gebieden waar je wat minder thuis in bent. Maar goed:daarvoor kun je natuurlijk zo nodig ook je smartphone gebruiken, als je die bij je zou hebben. Of papieren kaarten (evt. met coördinaten), want soms is het ook niet heel erg verstandig om (vooral bij langere trektochten) blind te varen op je gps. Het blijft een hulpmiddel. 16 juli 2016 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten