herm Geplaatst 13 juli 2016 Geplaatst 13 juli 2016 Nou, de nieuwe Oregon 7x0 komt binnenkort uit. Ongetwijfeld zal alle sores opnieuw beginnen. ... Misschien is dit wel een heel goed toestel..... Maar deze keer zal ik niet een van de eerste zijn die hem koopt. Ze zijn ook vrij prijzig. En goedkoper zullen ze wel niet worden. dat is met de O6x0 ook nooit gebeurd. ... De 600 is destijds toch ook gezakt in prijs, een eerste maal een kleine 50€, later nog eens 20... Ik weet het trouwens zeer goed want die eerste prijsdaling kwam net voor mijn verlof en ik dacht: uitstellen tot nadien want op één dag leer je daar niet mee werken. Na mijn verlof kocht ik die met problemen in die bepaalde zaak inzake prijsafspraak en de maand nadien verkochten ze hem 20€ goedkoper. Ik moet er wel bij vermelden dat de officiële prijs weinig veranderd was maar het merendeel van de winkels verkochten hem lager. Guido Bij Bever is hij nu pas, nu de 7x0 uitkomt, in prijs gezakt. Hij heeft altijd op 379 gestaan en staat nu op 299. Bij geocachingshop.nl zijn ze € 25,-- goedkoper dan de adviesprijs.
@rend Geplaatst 13 juli 2016 Geplaatst 13 juli 2016 @herm, geef a.u.b. je ervaringen door mocht je overgaan tot de koop van een O700.
herm Geplaatst 14 juli 2016 Geplaatst 14 juli 2016 @herm, geef a.u.b. je ervaringen door mocht je overgaan tot de koop van een O700. OK
ruudruud Geplaatst 15 juli 2016 Geplaatst 15 juli 2016 Ik heb inmiddels mijn eerste caches gevonden met de Oregon 750t. Ik heb ook een stuk gelopen met de Oregon 600 en de 750t en mijn eerste conclusie is dat het er inderdaad op lijkt dat de antenne van de 7xx serie het beter doet. Bij de Oregon 600 was mijn ervaring dat deze zeker bij het nadere van de caches en op het moment dat je stil gaat staan deze nog wel eens van gedachten veranderd. Meters tot eind punt die veranderen of de richting die ineens anders wordt. Toen ik met de beide toestellen liep zag ik dit ook wanneer ik ineens stil ging staan. De 750t bleef op de afstand staan tot de bestemming zonder daar veel in te veranderen, de 600 wordt op dat moment wat zenuwachtig. Wat ik nu uit hebt gezet is het live loggen van een cache. Op het moment dat dit aan staat en je logt een cache dan komt dit gelijk op de desbetreffende cache pagina te staan. Je hebt wel een mogelijkheid om op het toestel een korte opmerking toe te voegen, maar het aantal beschikbare karakters is te weinig voor een fatsoenlijke reactie. Voor de geïnteresseerden, de Oregon 700 en 750 zijn vanaf vandaag leverbaar bij WayPoint www.gps.nl de Oregon 750t wordt volgende week verwacht. Wanneer het niet is toegestaan om te verwijzen naar winkels dan mijn excuses en mocht een moderator het weghalen dan snap ik dat. Maar voor de mensen die erg graag met het nieuwe toestel aan de slag willen, dan kan dat nu.
Geomonden Geplaatst 21 juli 2016 Geplaatst 21 juli 2016 Op het Groundspeak forum staat nog een leuke test. De Oregon 7x0 lijkt nog niet zo slecht. http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=340360&pid=5598162&st=0&&do=findComment&comment=5598162 1
Blade21 Geplaatst 23 juli 2016 Auteur Geplaatst 23 juli 2016 Mijn O700 is net binnen. Toestel geregistreerd en FW 2.50 geïnstalleerd. Ik ben benieuwd.
Blade21 Geplaatst 24 juli 2016 Auteur Geplaatst 24 juli 2016 Nou, de eerste resultaten zijn binnen. Ik ben positief. Garmin heeft zijn lesje geleerd.De activiteiten modus was even wennen maar werkt erg prettig. In deze modus swipe je door je schermen waarvoor je eerder de 2e knop gebruikte. Dus je kaart, kompas, datavelden. Je kunt zelfs schermen toevoegen zoals je hoogte scherm. De kaart werkt snel, het kompas ook. De nauwkeurigheid is in orde. De Garmin about turn/rechtsomkeerd beweging waarbij de GPS zijn positie ging corrigeren wanneer je stil stond is weg De geadverteerde nieuwe features werken ook. Ik heb de active geocaching nog niet geprobeerd. Er zijn nog wel kleinigheidjes die gestroomlijnd moeten worden.De weerradar geeft de geschiedenis in een zeer donker scherm weer dat moeilijk te zien is. Alleen e actuele kaart is helder. Ook blijven settings wel eens hangen. Wat bedoel ik daarmee? In mijn geocaching profiel gebruik ik de directe routing, dus een lijn naar het punt waarheen ik ga. In mijn hiking profiel laat ik de route via de weg lopen met aanwijzingen. Wanneer ik van profiel switch blijft de routering in het vorige profiel hangen. Dit is echter snel verholpen. Ik vind de oude geocaching symbooltjes wel duidelijker. Nu worden symbooltjes van de oude Grmin geocaching site gebruik, of misschien een variatie daarop. Al met al heb ik al besloten dat de 700 te vertrouwen is en dat hij komende vrijdag mee naar IJsland mag. De 600 blijft thuis. Deze GPS durf ik aan mijn vrienden nu al aan te raden. 1
@rend Geplaatst 24 juli 2016 Geplaatst 24 juli 2016 Nou dat klinkt in ieder geval goed. Veel plezier in IJsland en laat daarna nog even horen hoe de O700 het heeft gedaan. Ik denk dat voor dit jaar weet wat ik voor mijn verjaardag ga vragen
Blade21 Geplaatst 15 augustus 2016 Auteur Geplaatst 15 augustus 2016 Afgelopen vrijdag ben ik teruggekeerd uit IJsland. Een geweldige vakantie, prachtig ruig land. Ik heb mijn O700 FW2.50 elke dag gebruikt om te geocachen, hiken en de weg te zeken in de auto. Hij heeft het perfect gedaan. Hij heeft zover ik me kan herinneren geen enkele keer gehangen of niet gefunctioneerd. Wel heb ik verschillende keren het kompas moeten kalibreren. De kaart draaide niet meer naar track-up. Ik wijt dat aan IJsland. IJsland heeft veel magnetisme in het gesteende en magmakamers ondergronds hebben ook een magnetisch veld. Ik weet dat kompassen daar last van hebben en veronderstel dat het met het elektronisch kompas van de GPS ook zo is. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt. IK las dat er al wat bug gesignaleerd zijn in de software. Ik ben er niet tegenaan gelopen dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik las iets over vastlopers met de next-stage optie. Ik heb alleen maar traditionals gedaan dus dat zou ik niet weten. Ik geloof ook niet dat het toestel meer stroom verbruikt dan de O600. Dat was wel iets waar ik me zorgen over maakte. Wat mij betreft is dit een geslaagde introductie van een nieuwe GPSr. Er zullen in het begin altijd dingetjes zijn die nog verbeterd moeten worden maar ik ben blij dat ik de O600 heb ingeruild voor de O700.
dwieling Geplaatst 6 oktober 2016 Geplaatst 6 oktober 2016 Afgelopen vrijdag ben ik teruggekeerd uit IJsland. Een geweldige vakantie, prachtig ruig land. Ik heb mijn O700 FW2.50 elke dag gebruikt om te geocachen, hiken en de weg te zeken in de auto. Hij heeft het perfect gedaan. Hij heeft zover ik me kan herinneren geen enkele keer gehangen of niet gefunctioneerd. Wel heb ik verschillende keren het kompas moeten kalibreren. De kaart draaide niet meer naar track-up. Ik wijt dat aan IJsland. IJsland heeft veel magnetisme in het gesteende en magmakamers ondergronds hebben ook een magnetisch veld. Ik weet dat kompassen daar last van hebben en veronderstel dat het met het elektronisch kompas van de GPS ook zo is. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt. IK las dat er al wat bug gesignaleerd zijn in de software. Ik ben er niet tegenaan gelopen dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik las iets over vastlopers met de next-stage optie. Ik heb alleen maar traditionals gedaan dus dat zou ik niet weten. Ik geloof ook niet dat het toestel meer stroom verbruikt dan de O600. Dat was wel iets waar ik me zorgen over maakte. Wat mij betreft is dit een geslaagde introductie van een nieuwe GPSr. Er zullen in het begin altijd dingetjes zijn die nog verbeterd moeten worden maar ik ben blij dat ik de O600 heb ingeruild voor de O700. Bedankt voor je verslag. Ik heb recent ook een O700 aangeschaft als opvolger voor mijn O550t. Het is voor mij nog wel wennen aan de bediening. Bovendien vraag ik tijdens het cachen altijd on-line moet zijn om caches binnen te halen en/of de cache gegevens te kunnen bekijken. Ik ben net aangekomen in Turkije en heb voor de zekerheid mijn O550t ook maar meegenomen. Je weet maar nooit. Morgen een dagje op zee en daarna maar eens een poging doen om wat caches te vinden.
Dopey1311 Geplaatst 6 oktober 2016 Geplaatst 6 oktober 2016 Ik ben blij met mijn 750. Aan de nieuwe bediening met activiteiten kon ik niet wennen dus gebruik ik de klassieke. Daarin kon ik ook meer naar mijn zin aanpassen, o.a. snelkoppelingen om in 1 klik van profiel of gebruikte kaart te wisselen. Ik heb het idee dat de activiteiten modus minder aan te passen is maar zo diep ben ik er niet in gedoken, ik vind de klassieke prima. Live Geocaching gebruik ik eigenlijk niet, ik doe ouderwets een PQ van het gebied waar we heen gaan die ik in GSAK verwerk, gooi daar uit wat me niets lijkt ververs alle details op het laatste moment en stuur het naar de Oregon. Mogelijk dat ik het wel eens zal gebruiken als we op een plek zijn waar ik me niet op voorbereid heb. Ondanks dat ik bovenstaande nieuwe mogelijkheden dus (nog) niet gebruik ben ik blij dat ik de 600 verruild heb, Geocachen wordt simpelweg weer leuker door de sterk verbeterde nauwkeurigheid, de laatste tijd met de 600 lieten we steeds vaker een cache voor wat het was omdat hij je soms tientallen meters heen en weer liet lopen en het zoekgebied zo wel erg groot werd. Met de 750 heb ik er al diverse keren op een armlengte vanaf gestaan :-) Het stukje frustratie is weg, de 750 is m.i. net zo goed als de gpsmap62 die ik voor de Oregon gebruikte maar wel een stuk makkelijker te bedienen door het touchscreen, eigenlijk is deze pas wat ik bij de 600 gehoopt had, als ik een jaartje langer met de gpsmap door was gegaan had ik wel wat geld bespaard maar dat is nu eenmaal niet anders. 1
Blade21 Geplaatst 7 oktober 2016 Auteur Geplaatst 7 oktober 2016 Ik ben het met je eens Dopey dat ik de nieuwe features van de O7xx eigenlijk ook niet gebruik. Ik gebruik het activiteiten scherm wel. Het was even wennen maar ik vind het nu erg handig. Ik heb het idee dat Garmin die features alleen maar bedacht heeft om met aan andere rechtvaardiging te komen voor de O7xx dan het feit dat ze met de O6xx een bok hebben geschoten.
@rend Geplaatst 22 december 2016 Geplaatst 22 december 2016 De kerstman had een verrassing meegenomen, geen kerstevent jammer genoeg, maar een Oregon 700. Leuk speelgoed en Oregon 450 bedankt voor de mooie jaren, maar het was nu op, na ruim 6 jaar.
Aanbevolen berichten