Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

dag,

Helaas is onlangs onze cache geript. Het was een vogelkastje met cijferslot, waarbij via een puzzel de juiste combinatie verkregen moest worden. Ik vond het kastje los onder aan de boom. Alleen de slotbeugel van het deurtje was open gezaagd. Het logboekje miste, maar voor de rest was alles er nog en is dus te repareren.

Er waren al wat tekenen dat de locatie niet helemaal je-van-het is. Er waren al eerder wat problemen, maar zonder al te veel consequenties. Maar ja: toch maar laten hangen en kijken waar het schip strand.

Nu wil ik de cache repareren en een (flink) eind verder in veiliger gebied neerhangen. De cache moet het niet zo van de locatie hebben, maar van de puzzel. In essentie blijft het dus dezelfde cache. mensen die 'm op een andere locatie bezoeken zullen het gevoel hebben 'm voor de tweede keer te bezoeken. Mijn idee is dus dat het beste nieuwe coordinaten aangevraagd kunnen worden en de oude logs behouden blijven. Dus geen "nieuwe" cache aanmaken.

Kan dat? Zijn daar regels voor? Zijn er mensen die een soortgelijk geval hebben gehad en wat hebben ze gedaan en waarom?

groetjes: Jan

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt de cache zo'n 160 meter zelf verplaatsen.

Wordt de nieuwe locatie verder weg, dan krijg je een automatische waarschuwing dat dit door een reviewer gedaan moet worden.

Zulke verplaatsingen zijn er vrij vaak.

De reviewer zal altijd bekijken of jouw cache geen afstandsconflict heeft met een andere cache (ook wanneer je dit zelf doet krijgen de reviewers een notificatie van verplaatsingen).

zie ook http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=61

Wanneer de verplaatsing van de cache vele kilometers betreft en/of de cache verandert van karakter (totaal andere puzzel, route en/of behuizing) dan krijg je het advies om de oude cache te archiveren en een nieuwe ter review in te dienen.

Ik zou zelf i.i.g. vooraf per mail de nieuwe coördinaten door een reviewer laten controleren.

Je vindt ze hier https://wiki.groundspeak.com/display/GEO/Netherlands (rechter bovenhoek)

NB: Vergeet bij verplaatsing niet om te kijken of je nog in hetzelfde toestemmingsgebied zit en ook de "oude" toestemmingsgever te informeren.

bewerkt door Sivota
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...