Spring naar bijdragen

Hoe weet ik dat de caches er nog zijn?


Rovertje

Aanbevolen berichten

Hallo aan iedereen,

 

Toevallig ontdekte ik het geocaching wanneer ik mijn GPS V van Garmin bestelde. Via een link op een site. Ik was direct enthousiast. Mijn gps is nog onderweg dus ik heb nog niets kunnen uitproberen. Binnen twee weken ga ik op vakantie naar de Belgische kust, hier zijn een 7-tal cachen aanwezig, maar als ik ga kijken zijn de meeste maanden geleden nog gelogd. Hoe weet ik nu of ze er nog zijn ?? Ik wi enkel een hoop frustratie vermijden van mijn twee kinderen die zo mogelijk nog enthousiaster zijn dan mezelf.... B)

Heeft iemand raad of wordt ik diegene die moet melden dat ze onvindbaar geworden zijn ?????

 

Rovertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 90-1015262279

Goeie kans dat ze er nog liggen, hoor. Er zijn gewoon in korte tijd veel nieuwe caches gekomen, waardoor 'oude' caches minder vaak worden bezocht. Dat heeft ook te maken met het gegeven dat de nieuwste caches op de voorpagina worden getoond, terwijl je voor de oudere moet zoeken op de site.

 

Maak je geen zorgen, lekker gaan cachen! Als een cache onverhoopt verdwijnt (wat een enkele keer voorkomt) dan lees je doorgaans eerst een paar 'not-found' logs, waarna de eigenaar van de cache ingrijpt. Danwel door een nieuwe te plaatsen, danwel door de cache te 'archiveren', waarna met rode letters op de pagina komt te staan dat de cache niet meer bestaat. Daarom is het wel belangrijk dat je sowieso een logje op de pagina van de cache schrijft, of je 'm nu gevonden hebt of niet. Je hebt daarbij verschillende opties: 'found', 'not found', 'note' enz.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad..

 

ze zijn er meestal wel gewoon hoor.. heb het nog niet zo heel vaak meegemaakt dat ze niet te vinden waren.. maar misschien is het toch ook wel verstandig om een paar eenvoudiger caches te bezoeken zodat je een beetje kan oefenen.. misschien kan je tevoren een " hulplijn "  regelen :-)

maar goed.. het gaat vaak errug goed hoor!

 

groetjes,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je geen zorgen, lekker gaan cachen! Als een cache onverhoopt verdwijnt (wat een enkele keer voorkomt) dan lees je doorgaans eerst een paar 'not-found' logs, waarna de eigenaar van de cache ingrijpt.

En anders bel je de eigenaar van de cache, nietwaar Zenz?  B)

 

Je kunt namelijk ook verkeerd zoeken... gebeurt de beste geocacher wel eens, laat staan de beginner. Is niks mis mee, maar hou er wel rekening mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...