Schatzoekers Sneek Geplaatst 3 juni 2015 Geplaatst 3 juni 2015 Met veel plezier maak ik gebruik van de app c:geo. Als ik een multi of mysterie heb opgelost, wordt de eindbestemming (waypoint) op de kaart weergegeven met een rood vlaggetje. Als ik de cache gevonden heb, verschijnt er een smiley op het symbool van de cache, maar aan het rode vlaggetje verandert niets. Ook niet als ik dit waypoint markeer als "bezocht". Ik zou natuurlijk het waypoint kunnen verwijderen als de cache gevonden is, of ik zou de coördinaten als notitie kunnen opslaan. Maar het allerliefst zou ik een ander symbool (bijvoorbeeld een groen vlaggetje) willen hebben voor een gevonden waypoint (alleen voor de eindbestemming). Is dit mogelijk? En zo ja, hoe dan?
Viervoeter Geplaatst 6 juni 2015 Geplaatst 6 juni 2015 misschien kan je jouw idee inzenden naar de makers van c:geo
heideroosje Geplaatst 7 juni 2015 Geplaatst 7 juni 2015 C:GEO vind ik een fijn programma om makkelijk alle informatie mbt multies bij de hand te hebben en eventuele notities te maken. Het 'echte' cachen doe ik echter met een GPSr dus ik weet niet exact wat de mogelijkheden binnen C:GEO zijn, maar... Als ik in C:GEO een eindlocatie opsla als bezocht (net geprobeerd) komt er bij mij een groen vinkje bij het rode vlaggetje te staan. Dat is bij jou niet het geval / is niet genoeg? In de GPSr is een waypoint alleen maar een punt met een symbool, er zit niet veel 'achter' maar je kunt er heel veel zelf mee doen. Dat is anders bij een 'echte' geocache. Deze haal je op een héél andere manier 'binnen' dan een waypoint. Aan een geocache hangt meer informatie achter de schermen, o.a. het veranderen van symbool als de actie 'gevonden' wordt gedaan, maar je kunt er zelf (bijna) niets aan veranderen. Je kunt wel zelf een waypoint maken, maar niet een geocache. Laat je niet door het symbool misleiden, dat kun je aan ieder willekeurig waypoint geven maar dat maakt het dus nog geen geocache. Dit is een gebrekkige uitleg van de filosofie binnen een GPSr, daarom hou ik het kort. Nogmaals: ik gebruik C:GEO niet zo intensief, misschien dat de makers ervan inderdaad iets voor je kunnen betekenen.
Schatzoekers Sneek Geplaatst 7 juni 2015 Auteur Geplaatst 7 juni 2015 Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Als ik "bezocht" aanvink, komt er inderdaad een groen vinkje op de pagina met waypoints te staan, maar op de kaart verandert niks. Het zou al heel mooi zijn als het groene vinkje zichtbaar zou zijn op de kaart. Ik denk dat ik inderdaad even contact zoek met de makers van de app. Ik wou alleen eerst even weten of ik misschien iets over het hoofd zag wat al uitgevonden was.
Aanbevolen berichten