Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb sinds kort een probleempje, misschien weet iemand hier een oplossing?

Ik gebruik een externe gps-muis, omdat de gps van mijn telefoon enorm brak is (zeg maar: werkt niet). Die twee praten via bluetooth met elkaar. Dat werkte altijd prima met c:geo, de app die ik gebruik om te geocachen op mijn telefoon (een JiaYu G5, een wát? nou, dat dus. Chinees merk).

Maar sinds kort werkt het niet meer. Eerst dacht ik dat de bluetooth van m'n telefoon stuk was, maar dat is niet het geval. de gps-muis (een Qstarz 818XT) maakt wel contact met mijn telefoon, en op mijn navigatie-app (Navfree) zie ik mezelf verplaatsen, ook als ik alleen gps aan heb, en geen wifi en/of 3G. Echter, op het plattegrondje in c:geo blijf ik op de plek staan waar ik was op het moment dat ik de app opende, de eerste keer na installatie (ik heb de app natuurlijk een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd).

Voor zover ik kan zien is er niet onlangs een update van c:geo geweest, en ik kan ook nergens in de app vinden dat ik het in zou moeten stellen (en dan dus per ongeluk uitgezet zou hebben) dat ik een externe gps gebruik.

Inmiddels heb ik de app a:drake geinstalleerd, een vergelijkbare app, en daar werkt het zoals het zou moeten werken.

Herkent iemand dit, of beter nog, weet iemand een oplossing?

Geplaatst

Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het toch aan c:geo te liggen. Wat je eens kunt proberen, is c:geo van je telefoon verwijderen en dan opnieuw installeren. Mocht dat niet helpen, dan zou ik het bij c:geo melden en/of een update afwachten.

Geplaatst

Gewoon een chinees kopen met een goede gps.

De Jiayu G4s van mijn zoon heeft inderdaad ook een belabberde gps.

Dik tevreden over Lenovo en Xiaomi. Gps-fixes binnen 10 seconden, érg nauwkeurig.

Geplaatst

Ik had hiervoor een Jiayu G3, en die gps deed het perfect.

Maar het lijkt mij ook een softwareprobleem, aangezien ik in andere apps geen problemen heb. c:geo verwijderen en opnieuw installeren heb ik al meerdere keren geprobeerd, dus dat helpt helaas niet.

Het probleem bij c:geo melden was ik al van plan, alleen moet ik m'n verhaaltje dan nog even naar het Engels vertalen, had ik nog even geen zin in. ;-)

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt je de moeite besparen. :)

Het probleem blijkt bekend te zijn bij c:geo. Bij de Faqs op de c:geo site staat o.a.:

Starting with c:geo version 2014.12.09 we are using Google Play location services if they are installed on the device. This location services is not compatible with external GPS receivers.

You have to disable the usage of those location services in c:geo Settings - System in order to be able to use your external GPS receiver like it was in older versions.
After disabling Google Play location services the interworking with Bluetooth GPS receivers should work as it used to.

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...