Spring naar bijdragen

Vraag

Geplaatst

Wie oh wie kan helpen?

In bezit van een goedwerkende oziexpl. en een Megallan Sportak Pro. Ozi werkt zoals t hoort, met andere gps (Garmin 12) geeft ie keurig de coordinaten aan op de juiste plaats.

Met de Megallan echter blijven de ingevoerde coords zo'n drie á vierhonder meter te noordelijk op de kaart staan.

Met diezelfde gps vind ik elke cache en vinden andere cachers mijn (met deze gps uitgezette) caches ook. Dus de instellingen van gps zijn correct, van ozi ook. Samen echter gaat t mis.

Wie oh wie helpt deze digibeet?

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Nu snap ik er geen sikkepit meer van.

Eigenlijk had ik het idee, dat je een Ozi-probleem had met datum-shift. En daarvoor is elders ook de remedie gegeven. Nu lijkt er echter iets anders aan de hand te zijn.

Blijft echter de vraag. Hoe heb je coördinaten ingevoerd? Op de magellan of op de computer in Ozi?

Controleer eerst eens de configuratie van Ozi staat die juist ingesteld?

File, Configuratie, GPS

GPS make: Magellan

GPS model: Sportrak Pro

GPS uload/download datum: WGS84

GPS NMEA output datum: WGS84

Doe vervolgens eens een testje.

Maak een waypoint voor WGS84 in Ozi bijv N52 0,000 en E 5 0,000. Upload deze naar je magellan. En download hem vervolgens weer terug.

Heb je dan inderdaad het identieke waypoint terug?

Zo nee, wat is dan het coördinaat in je GPS, en hoe luidt het gedownloade coördinaat in Ozi nu?

Anders kun je me nog tot ca 23:00 uur vanavond op mijn GSM bellen, of anders morgen vanaf ca 9:00uur.

Mijn nummer vind je op de nood-nummer lijst

• 0
Geplaatst

Ik heb altijd al gezegd dat ze die Megallan de deur uit moest doen :D Maar Tjahhh tis een vrouw hè eigenwijs :o

Ruud :blink:

• 0
Geplaatst
Ik heb altijd al gezegd dat ze die Megallan de deur uit moest doen ;) Maar Tjahhh tis een vrouw hè eigenwijs :o

:D:P

• 0
Geplaatst
Ik heb altijd al gezegd dat ze die Megallan de deur uit moest doen :yes: Maar Tjahhh tis een vrouw hè eigenwijs :D

Ik heb altijd al gezegd dat ze die Megallan de deur uit moest doen. Maar Tjahhh tis een vrouw hè eigenwijs

Ruud

Euh Ruud, alle k..... de deur uit: ja :yes: Gps gaat nooit de deur uit of t moet samen met mij zijn als we op pad gaan :o

Enne, deze vrouw durft tenminste toe te geven als ze iets niet weet. Kan menig k.... een voorbeeld aan nemen ;)

Lappie: hou je mond :P:fish:

• 0
Geplaatst
Nu snap ik er geen sikkepit meer van.

Eigenlijk had ik het idee, dat je een Ozi-probleem had met datum-shift. En daarvoor is elders ook de remedie gegeven. Nu lijkt er echter iets anders aan de hand te zijn.

Blijft echter de vraag. Hoe heb je coördinaten ingevoerd? Op de magellan of op de computer in Ozi?

Controleer eerst eens de configuratie van Ozi staat die juist ingesteld?

File, Configuratie, GPS

GPS make:  Magellan

GPS model: Sportrak Pro

GPS uload/download datum: WGS84

GPS NMEA output datum: WGS84

Doe vervolgens eens een testje.

Maak een waypoint voor WGS84 in Ozi bijv N52 0,000 en E 5 0,000. Upload deze naar je magellan. En download hem vervolgens weer terug.

Heb je dan inderdaad het identieke waypoint terug?

Zo nee, wat is dan het coördinaat in je GPS, en hoe luidt het gedownloade coördinaat in Ozi nu?

Anders kun je me nog tot ca 23:00 uur vanavond op mijn GSM bellen, of anders morgen vanaf ca 9:00uur.

Mijn nummer vind je op de nood-nummer lijst

J@s, mijn dank is groot dat je de fout gevonden hebt! Heerlijk dat ik de kaarten er weer bij kan slepen.

Ben er niet vlot mee, maar voor jou bij deze: :D:blink::P

Voor diegenen die meedachten: er ontbrak een bestandje aan mijn ozi... :o

• 0
Geplaatst

Voor de techneuten die wilden weten wat er aan de hand was.

Dwarrel gebruikte kaarten gecalibreert voor RD (ipv Rijksdriehoeksmeting).

De RD shift is welliswaar identiek aan shift van de Rijksdriehoeksmeting, echter deze wordt niet standaard ondersteund door Ozi.

Probleem opgelost door het file datums.dat op te nemen met daarin de regel

RD, 3, 593, 26, 478

Meer weten.

Kijk dan eens naar het voortreffelijke werk van onze Prof Lupardi en alle kabouters, zonder wiens werk en goede daden we dit probleem niet zo snel hadden kunnen oplossen. :blink:

• 0
Geplaatst
:olol.gif

Lappie: hou je mond  :blink:  :D

Ook weer typisch vrouwelijk. Lappie zegt helemaal niets, er staan allleen maar 2 smilies, maar hij moet wel zijn mond houden.

Zelf quote je me twee maal in hetzelfde bericht, ook weer zo een vrouwen eigenschap, alles meerdere malen vertellen, terwijl wij mannen aan één maal genoeg hebben :P Het zal wel komen omdat vrouwen zichzelf graag horen praten ;)

cheers.gif Ruud die dwarreltje toch wel lief vindt

• 0
Geplaatst
Ook weer typisch vrouwelijk. Lappie zegt helemaal niets, er staan allleen maar 2 smilies, maar hij moet wel zijn mond houden.

Zelf quote je me twee maal in hetzelfde bericht, ook weer zo een vrouwen eigenschap, alles meerdere malen vertellen, terwijl wij mannen aan één maal genoeg hebben :eek: Het zal wel komen omdat vrouwen zichzelf graag horen praten :lol1:

cheers.gif Ruud die dwarreltje toch wel lief vindt

Laat Lappie met zijn mond dicht lachen.... :yes:

Dwarreltje doet de dingen graag grondig, vandaar een keer extra. Maar oké Ruud, als jij als man zijnde aan één keer genoeg hebt, krijg je voortaan maar één kusje i.p.v. twee of drie... :wine:

Ondanks dat ik je wel lief vind :lol1:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...