lady pinguin Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Hallo iedereen, Na een heerlijke zwemcache vorige week vrijdag merkte ik dat ik mijn gps tussendoor niet op de schermvergrendeling had gezet. Mijn gps gaf allemaal kleurtjes / figuren aan op het scherm en als ik het scherm aanraakte veranderden de kleuren en de figuren. Ik heb toen de batterijen er uit gehaald en opnieuw opgestart. Toen kon ik weer een waypoint aanmaken en deed alles het weer. Toen ik hem echter thuis aan de pc wilde koppelen lukte dit niet. De gps komt met een error melding of hij doet het een paar seconden en vervolgens gaat het scherm aan. Ik zie dan wel dat hij aan de pc zit door het 'stekkertje' wat te zien is onder in het beeldscherm van mijn gps, maar verder gebeurt er niets. Ik heb al een andere pc geprobeerd, een ander usb kabeltje en mijn gps terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas heeft dit allemaal niets opgelost. Heeft iemand misschien een idee? Groetjes Lady Pinguin
thex Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Tjonge, dat je mijn post bi jde buren niet lesst: Probeer dit eens:Forced USB Mass Storage ModeThe following procedure forces your Oregon 6xx into USB Mass Storage Modeso that you can delete/remove/rename any recently added files:Remove all batteries from your Oregon 6xxConnect the Oregon 6xx to your computer with a USB cableAs the Oregon 6xx powers up and begins the boot process, immediatelypress and hold the power button without disconnecting the USB cableuntil the Oregon 6xx powers downPress and Hold the power button for 30 seconds, or until the USBsymbol appears on the Oregon 6xx displayThe Oregon 6xx will be in USB Mass Storage ModeRemove or rename any recently added maps, images, gpx or other filesthat may be causing the issueDisconnect the Oregon 6xx from the USB cableInstall previously removed battery or batteries and power up theOregon 6xxRepeat Steps 1-8 as needed until the Oregon 6xx boots properly Waarschijnlijk is 1 van de bestanden in je memory of op de sd kaart kaduuk. Je hebt toch niet gezwommen met die Garmin ?
lady pinguin Geplaatst 7 augustus 2014 Auteur Geplaatst 7 augustus 2014 Hey Thex, Bedankt voor je reactie! Ik ga het vanavond gelijk proberen en ik laat hier wel even weten of het gelukt is. En ja, ik heb gezwommen met mijn gps . Daar zou die tegen moeten kunnen en een zwemcache met waypoints wordt wel lastig zonder gps..en een waterdicht doorzichting zakje o.i.d. had ik natuurlijk niet bij me..
thex Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Mij valt op de dat usb connector niet zo goed beschermd is. Er staat in de handleiding ook iets over dat ding schoonmaken kan ik me hertinneren. Wellicht dat er vocht achter zit, of wat corossie.
lady pinguin Geplaatst 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst 8 augustus 2014 De Forced USB Mass Storage Mode heeft niet gewerkt, dus ik denk dat het inderdaad aan de usb connector ligt. De kans is eigenlijk wel groot dat daar water in is gekomen na die zwempartij denk ik . Eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen.. Ik ga de gps eens uit elkaar vijzen en kijken of ik er dan bij kan. Bedankt voor je hulp
thex Geplaatst 8 augustus 2014 Geplaatst 8 augustus 2014 Je hebt ook waterdichte zakjes . Probeer de usb connector eens in te spuiten met een elektronische contactspray. Krabben zijn de pinnetjes te klein voor,
Aanbevolen berichten