Spring naar bijdragen

Welke naam voor de nieuwsgroep? - Lees eerst de toelichting!


Gast 90-1015262279

Aanbevolen berichten

Gast 90-1015262279

Nou, ze weten daar van wanten, bij nl.newsgroups ;-(

 

Er worden verwoede pogingen gedaan geocaching onder de nl.hobby hierarchie te plaatsen. Het argument is dat je er geen geld mee kunt verdienen. Als je nagaat dat dit argument opgaat voor 90% van de vele honderden nl.* nieuwsgroepen, en dat er toch slechts 6 in de nl.hobby hierarchie zitten (postzegels verzamelen, puzzels en nog zo wat) dan is wel duidelijk dat het gewoon een kwestie van dumpen is.

 

Dat is op zich geen probleem, want omdat de nl.hierarchie zeer onlogisch en inconsequent in elkaar steekt zal niemand het in z'n hoofd halen langs de overwoekerde bospaden van de nl.* structuur te wandelen. Je zoekt gewoon op titel of omschrijving naar geocaching en dan vind je 'm vanzelf, of hij nou onder punniken of onder ruimtevaart staat.

 

Toch lijkt het mij beter om in elk geval een plek uit te kiezen die nog iets zegt over geocaching.

 

nl.hobby.geocaching maakt veel kans op goedkeuring. Het is de zooibak van ######, maar daar heb je geen last van. De weg van de minste weerstand, met de grootste kans op succes.

 

nl.rec.geocaching of nl.recreatie.geocaching maakt zeer waarschijnlijk minder kans. Daarvoor moet de structuur worden aangepast en dat vergt nadenkwerk, dus daar beginnen ze liever niet aan. Het is wel de meest 'passende' plek voor een buitenactiviteit als geocaching.

 

Meer kans hebben we met nl.natuur.geocaching of nl.sport.geocaching. De eerste vanwege het feit dat de meeste caches in de natuur liggen, de tweede vanwege 'The SPORT where you are the searchengine' ;-)

 

Aan jullie de vraag: wat heeft de voorkeur?

 

Your votes please!

 

Zenz  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 87-1018208718

Hallo Zenz,

 

Er zitten wat notoire zeurpieten bij nl.newsgroups en aanverwante groepen. Vaak hebben ze gelijk, maar door de aandacht voor details gaat die naar de grote lijnen vaak verloren. (Geef ze gelijk, het doel heiligt de middelen! :D )

 

Zoals je zelf al constateert zal een plaatsing waar-dan-ook binnen de nl-hierarchie de echte liefhebbers er niet van weerhouden om de groep te vinden.

 

De weg van de minste weerstand lijkt me de aangewezene. Het zal al moeite genoeg kosten.

Wat het ook wordt, mijn stem heb je. En ik zal proberen ook mensen in mijn omgeving te mobiliseren. (Als iedereen dat nou doet...  :( ) Maar maak niet de fout maken meerdere stemmen per persoon uit te brengen via meerdere mailaccounts; dat is fraude en zal tegen ons werken.

 

Helaas ben ik door technische beperkingen (nog) niet in staat om mee te discussieren in nl.newsgroups.

 

groeten,

  Wilbert

 

PS Goede zet om iedereen te bedanken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Tsja, de poll biedt me niet zoveel hulp in de keuze ;-)

 

De opties gaan aardig gelijk op. Ik zal eind deze week een derde (en laatste) RFD posten, daarna vraag ik een CfV aan. I'll keep you posted!

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 87-1018208718
Tsja, de poll biedt me niet zoveel hulp in de keuze ;-)

Je zou kunnen concluderen dat het niet zoveel uitmaakt. :D

 

groeten,

  Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:-)

 

een beetje in de vergaarbak van de nl.-tree maar dat maakt toch niet eens zo heel veel uit?  vinden doen we het toch wel :-)

 

groetsen,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist heb ik gehele draad van de RFD-2 gelezen, een hele klus. Dit is typisch een nl.newsgroups discussie!

We mogen Zenz allemaal erg dankbaar zijn voor het doorworstelen van de procedure en het geduldig beantwoorden van alle vragen en opmerkingen. Dat is echt de enige manier om er doorheen te komen. Volhouden Zenz!

 

Wat bemoedigend is, is dat de discussie gaat over [b:post_uid14]waar[/b:post_uid14] de nieuwsgroep moet komen en niet over [b:post_uid14]of[/b:post_uid14] hij er moet komen. Vanuit dat oogpunt is een meta-discussie helemaal niet verkeerd  ;) .

Uiteindelijk maakt de plaats niet uit. Ik denk dat nl.hobby.geocaching de meeste kans maakt. De term geocaching moet blijven, asjeblief geen schattenjacht of spoorzoeken!

 

Het is jammer dat er niet meer Geocachers aan de discussie deelnemen. Een duidelijkere stem van de toekomstige bevolking van de NG zou de procedure goed kunnen ondersteunen.

 

Groeten,

 

Koen van SailAway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Volhouden Zenz!

Dank, dat zal ik doen ;-)

 

Inderdaad is de discussie niet altijd even relevant, de meest creatieve voorstellen worden geopperd en weer neergesabeld.

 

Ik zal vanavond nl.hobby.geocaching voorstellen. Dat is weliswaar niet geheel in overeenstemming met de stemming alhier, maar het lijkt me toch het verstandigste. De redenen:

 

- tegen nl.hobby.geocaching is het minste bezwaar aangetekend in nl.newsgroups

- de stemmen hier staken vrijwel: dat geeft me wat ruimte ;-)

- hoe langer ik de discussie in nl.newsgroups volg, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat we voor de weg van de minste weerstand moeten gaan

- weliswaar vind ik het persoonlijk niet de beste plek, maar aan de andere kant maakt het voor het functioneren van de groep niets uit (zie vorige postings)

 

De zaak had anders gelegen als zich hier een duidelijke voorkeur voor een van de vier opties had afgetekend. In theorie zouden we genoeg stemmers moeten kunnen mobiliseren om de noodzakelijke meerderheid te halen (reken op 50 tegenstemmen, dus hebben we zo'n 100 voorstemmers nodig).

 

Op zich had ik dat risico wel aangedurfd, maar nu er geen uitgesproken stemresultaat ligt lijkt het me verstandiger de makkelijkste weg te kiezen. Wat niet wegneemt dat we straks elke stem nodig hebben, denk niet dat het nu kat-in't-bakkie is!

 

I'll keep you posted.

 

Zenz

 

O ja, de procedure: nu eerst een RfD-3, dan zodra de discussie verstomt de CfV (Call for Votes). Dan begint de stemperiode, die - in tegenstelling tot eerder bericht - minimaal 21 dagen dient te duren. ;)  Voor details: zie de richtlijnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien dom van mij, maar ik kan de discussie op nl.newsgroups niet vinden. Trouwens de hele boomstructuur niet. Alleen een klein aantal berichten, o.a. over Breda. Ik heb m.b.v. Outlook Express nl.newgroups en nl.newsgroups.announce gevonden.

 

Wat moet ik doen om de boomstructuur en daarin de geocaching discussie te vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Lex,

 

dat komt waarschijnlijk doordat je Newsreader maar een beperkt aantal berichten tegelijk ophaalt. Bij Outlook Express vind je dan onder het menu 'Extra' de optie: "Volgende xxx berichtkoppen ophalen", waarbij je xxx kunt instellen bij de opties (staat standaard volgens mij op 300). Hij haalt dan de volgende XXX berichtkoppen op in omgekeerde volgorde. Gebruik die optie tot je de thread compleet hebt. Als je een snelle verbinding hebt, loont het om het aantal berichtkoppen op bijvoorbeeld 1000 te zetten. Ze ouwehoeren daar namelijk wat af ;-)

 

Het kan ook nog voorkomen dat je newsserver een korte retentietijd heeft, waardoor de thread niet meer te lezen is. Maar dat zou wel *heel* kort zijn, dus ik ga eerst even uit van de eerste optie.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zenz, bedankt voor je snelle antwoord.

 

Ik heb het meteen geprobeerd, de optie staat inderdaad op 300 berichtkoppen ophalen, maar ik krijg slechts 13 berichten, waarvan de oudste ca. 23 uur oud is. (in nl.newsgroups; nl.newsgroups.announce blijft leeg.)

 

Misschien ligt het er aan dat ik een Maltese provider heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Hmmm... heeft die Maltese provider de groep speciaal op jouw verzoek toegevoegd? Dan kan dat wel eens het probleem zijn. Het probleem zou zich dan voor de nieuwe berichten in de loop van de dagen vanzelf moeten oplossen. Je kunt die oude berichten via Google lezen.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het ook wordt, mijn stem heb je. En ik zal proberen ook mensen in mijn omgeving te mobiliseren. (Als iedereen dat nou doet...  ;) ) Maar maak niet de fout maken meerdere stemmen per persoon uit te brengen via meerdere mailaccounts; dat is fraude en zal tegen ons werken.

Ach, ik kan (en mag!) vier stemmen uitbrengen, één voor elk lid van ons gezin. =8-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I'll keep you posted.

Gooi je ook even de CfV in de gps_nl yahoo groep en zo? Dan mis ik het stemmen niet.

 

Ennuh... als de CfV precies tijdens mijn vakantie (19-7 t/m 11-8) loopt, kun jij dan even vier stemmen voor me uitbrengen? Machtig ik je wel. =8-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...