StefandD Geplaatst 22 april 2014 Geplaatst 22 april 2014 Als je binnen de map Garmin nog een map met de naam GPX aanmaakt en hier een cache of een ander gpx-bestand plaatst, wordt die wel door het toestel herkend? Zo niet, dan zou het aan het kaartje kunnen liggen. Ik lees net dat je het kaartje hebt geformatteerd. Dat had eigenlijk niet gehoeven en dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn. Windows en Mac zijn niet zo kritisch, vandaar dat ze het kaartje wel kunnen lezen, maar misschien is de 600 wat kritischer. Probeer eens https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/. Dit is een originele formatter van de SD Association. Deze formatteert echt volgens de sd specs inclusief de protectie etc.
kaatjeblom Geplaatst 22 april 2014 Auteur Geplaatst 22 april 2014 Komt de mapid maar 1x voor bij alle kaarten (sd en niet sd) ? Deze moet nl uniek zijn. Ik heb net ook een 600 gekocht en op de sd kaart snel 2 kaarten geplaatst. Beide zijn zichtbaar (folder sdcard:/Garmin) met fancy namen en extentie .img. Je kunt altijd een openfietsmap kaart oid gebruiken als testje. Om dit te testen heb ik een kaart die eerst op de GPS zelf stond als .img, verplaatst naar de SD kaart, maar daarna werd deze kaart niet meer gevonden. Dus volgens mij zou hij dan uniek moeten zijn.
kaatjeblom Geplaatst 24 april 2014 Auteur Geplaatst 24 april 2014 Als je binnen de map Garmin nog een map met de naam GPX aanmaakt en hier een cache of een ander gpx-bestand plaatst, wordt die wel door het toestel herkend? Zo niet, dan zou het aan het kaartje kunnen liggen. Ik lees net dat je het kaartje hebt geformatteerd. Dat had eigenlijk niet gehoeven en dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn. Windows en Mac zijn niet zo kritisch, vandaar dat ze het kaartje wel kunnen lezen, maar misschien is de 600 wat kritischer. Probeer eens https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/. Dit is een originele formatter van de SD Association. Deze formatteert echt volgens de sd specs inclusief de protectie etc. Het is gelukt, de tip van het formateren was de oplossing. We hebben het kaartje met het programma wat ve vonden via bovenstaande link opnieuw geformatteerd en toen vond de GPS de kaarten wel! Iedereen bedankt voor de hulp, we hebben weer een hoop nieuwe dingen geleerd!
Aanbevolen berichten