Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik had nog een 2GB micro SD-kaartje liggen, maar da's te klein voor de verschillende maps die ik regelmatig wil gebruiken. Volgens Garmin kan de Oregon 600 met micro SD-kaartjes tot 64GB overweg. Aangezien het aantal "map tiles"/"map tegels" beperkt is tot 4000 heb je aan die 64GB echter niet zoveel.

Ik schat dus dat 8GB voldoende zal zijn. Het prijsverschil met een 16GB is ongeveer 3 EUR. Dus misschien best een 16GB nemen en de micro SD-kaart in 2 folders verdelen?

Een folder "garmin" met de maps die je meestal gebruikt en een folder "extra" voor als je bv. op vakantie bent en andere mappen nodig hebt.

Dus enerzijds een folder "garmin" met daarin de verschillende .img-bestanden (=maps) die je regelmatig gebruikt. Tot een max van 4000 map tiles dus.

En dan een tweede folder bv. "extra" genaamd, waar je de .img-bestanden in copieert die je eerder zelden nodig heb. Met bv. verder afgelegen streken waar je toch ook wel eens een keer of meer per jaar komt. Als je op reis gaat bv. Ook weer met maximaal 4000 map tiles uiteraard.

Je kan dan de folder "garmin" renamen naar "garmin2" en de folder "extra" naar "garmin" renamen op het moment het nodig is. Dit doe je dan op een notebook, tablet of zelfs in de smartphone als het moet. Alzo maak je dan toch gebruik van de 16GB, voor maar een EUR of 3 meer dan een 8GB en heb je toch altijd alle maps bij.

Heeft iemand ervaring met 16GB SD-kaarten? Welke werken het snelste in de Oregon 600? En welke snelheid micro SD-kaart kan de Or600 maximaal aan?

Volgens Garmin Support: "a standard speed card to get the best performance from the device. Class 4 to Class 10 is considered standard speed."

Een class 10 kaartje is sneller dan een class 4. Maakt de Or600 hardware ook effectief gebruik van die hogere snelheden bij Class 10 kaartjes? En wat met de nog snellere UHS-I kaartjes, die tegenwoordig ook aantrekkelijk geprijsd zijn? Werken die op de Or600?

Terloops: Twee 8GB kaartjes kopen kan natuurlijk ook. Da's wel duurder dan een 16GB kaartje en een tweede kaartje ergens bewaren is ook ietsjes lastiger IMHO.

Concreet: Welke 16GB micro SD-kaart kan je aanbevelen voor de Oregon 600?

Geplaatst

Ik heb in mijn Garmin een etrex30 heb ik 16gig zitten met een hogere leesnelheid, dus de hele goedkope kaartje hebben dus een lagere leesnelheid en kunnen daardoor je gps langzaam maken. dat is ook wat ik gemerkt had want daarvoor had ik 4 gig kaartje die langzaam was en de positie bepaling en roteren v/d kaart is een heel stuk verbetert

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...