Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo,

ik heb een route gekregen om in mijn gps te laden. het is een WPT bestand en een RTE bestand.

hoe kan/ moet ik deze inladen in mijn gps etrex legend.

ik heb oziexplorer en easy gps op de computer staan.

bvd tonha

Geplaatst
hallo,

ik heb een route gekregen om in mijn gps te laden. het is een WPT bestand en een RTE bestand.

hoe kan/ moet ik deze inladen in mijn gps etrex legend.

ik heb oziexplorer en easy gps op de computer staan.

bvd tonha

WPT is een extentie van OziExplorer.

Je zou dus de wpt in kunnen laden in OziExplorer en dan vanuit OziExplorer weer upload naar je Etrex Legend. Er vanuit gaand dat je natuurlijk beschikt over de benodigde kabels tussen je PC en je Legend.

OziExplorer heeft een eigen up- en downloaddriver in zijn programma zitten, speciaal voor alle Garmin GPSen.

Geplaatst

De files die je hebt zijn direct bruikbaar in Ozi.

Zorg dat je in menu ' file' -> ' configuration' de juiste GPS hebt opgegeven (tab 'GPS' .).

Doe dan menu:'map' -> ' blank map autoscale' . Je ziet wit.

Doe dan opeenvolgens een ' load waypoints from file ' en dan een 'load routes from file (door eerst knop ' Load' indrukken) waarbij je de juiste files opgeeft.

Dan kan je in Ozi naar de afdeling (menu heet bij mij Garmin) ' send waypoints to GPS' en ' send routes to GPS' .

Als het kabeltje is aangesloten en je com-poort staat goed (' -> configuration' ) en je GPS staat NIET in NMEA dan wordt alles in je GPS gedumpt.

Kijk anders in de help-file van Ozi.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...