Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In een recent draadje (http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21247) heb ik hulp gevraagd en gevonden, alleen lukt het me niet om de handelingen met m'n GPSmap 62 uit te voeren.

Ik loop eigenlijk al vast met de eerste stap:

Bepalen van de midelloodlijn:
1) Meet op je GPSr de afstand (D) en de richting ® van A naar B.

Ik wil dus de afstand en de hoek tussen 2 way points bepalen. Nu kan ik een route maken tussen A & B, en krijg dan de afstand

Maar hoe kom ik achter de hoek die de lijn tussen A & B maakt ?

Met het maken van projecties ben ik wel bekend.

Alvast bedankt!

Mvgr,

Angulon

Geplaatst

Kies op de GPS voor ganaar. (FIND knop)

selecteer 'waypoint'

Klik dan op het icoontje voor 'vanaf'/'centerpoint'/'inde buurt van' (op de oregon is het een icoontje met 3 in elkaar vallende cirkels)

selecteer dan wpA,

In het lijstje dan je dan krijgt zie je de waypints, met daarbij de afstand en de richting.

Geplaatst (bewerkt)

Kies op de GPS voor ganaar. (FIND knop)

selecteer 'waypoint'

Klik dan op het icoontje voor 'vanaf'/'centerpoint'/'inde buurt van' (op de oregon is het een icoontje met 3 in elkaar vallende cirkels)

selecteer dan wpA,

In het lijstje dan je dan krijgt zie je de waypints, met daarbij de afstand en de richting.

Hallo Kalkendotters,

Je hebt me zeker op weg geholpen, maar met een GPS62 werkt het toch net iets anders:

Hier hoe ik nu eindelijk gevonden heb:

Ga naar:

HOOFDMENU

WAYPOINT BEHEER

Ga naar het Waypoint dat het begin van de lijn is: A

ENTER

MENU

Kies dan ZOEK NABIJ HIER

Dat zet dit waypoint op 0, (ga terug naar WAYPOINT BEHEER) en alle ander waypoints worden weerggeven met de afstand en richting/hoek t.ov A (wel even in de instellingen van windrichtingen in letters naar graden switchen).

Nu weet ik dus de afstand van A naar B en de hoek, en kan nu makkelijk de helft van deze lijn projecteren, als ik een route maak van A naar B valt M precies in het midden..eindelijk gelukt!

Angulon

bewerkt door Angulon
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...