Spring naar bijdragen

Nieuwe cache ! - Cache geplaatst, wanneer op de site ?


ScoutingErica

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Afgelopen woensdag spannede dag, eerste cache geplaatst.

Aangemeld bij geocaching.com , geen bevestiging van ze gehad (behalve ontvangstbevestiging), maar inmiddels staat de cache wel op 'aproved'.

Hoe lang duurt het voor de cache ook op de kaar van de Benelux en in het lijstje van de nieuwe caches komt te staan?

 

Voor wie niet wil wachten :

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=24794

 

Nieuwe cache, in een prachtige omgeving in het midden van het land.

 

Groeten,

Stephan

 

P.S. Voor ieder die hem gaat doen, opmerkingen, suggesties en opbouwende kritiek zijn altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het BeNeLux kaartje en alle ingezoomde varianten daarvan, worden op elke woensdagavond gemaakt. Het past net tussen het werk en sporten in qua tijd. Vervolgens worden ze direct verstuurd naar Geoman.

Zodra Geoman tijd heeft worden ze ge-upload en zijn ze beschikbaar. Mijn ervaring is dat als ik ze vroeg in de avond stuur dat ze er dan gelijk opstaan. Stuur ik ze iets later dan neemt de delay ineens exponentieel toe (ik vermoed omdat Geoman dan ff geen tijd meer heeft).

Het idee achter de woensdagavond is dat mensen meestal in het week-end een cache plaatsen en hem in het begin van de week aanmelden. Dan is hij voor woensdag meestal wel 'approved', dus komt hij er nog in de nieuwe BeNeLux update bij. Die update kan dan voldoende vroeg voor het volgende week-end op geocaching.nl staan, zodat men hem voor het volgende week-end kan gebruiken om te bepalen 'waarheen, waarvoor'.

Mijn ervaring is dat er soms ongeveer twee caches net buiten de boot vallen en dus pas een week later op het kaartje erbij komen. (Je kunt het 'approven' trouwens bespoedigen als je ook tekst in het Engels op de pagina zet zodat ze het snel kunnen checken. Ook als je er zelf voor zorgt dat er al html codes instaan indien dat nodig is voor de leesbaarheid, zoals bij lijstjes, paragrafen, belangrijke mededelingen en geen illegale links bij zitten gaat het een heel stuk sneller.)

 

Inderdaad komen nieuwe caches er op Buxley's automatisch en dus sneller bij, maar dat kaartje geeft helaas geen enkel detail anders dan rivieren weer.

Ook is het bij Buxley's niet mogelijk om nog wat verder in te zoomen en dat vind ik zelf een heel groot nadeel.

Het grote probleem is dan namelijk dat er caches over elkaar heen kunnen vallen. Bijvoorbeeld liggen er ten westen van Nijmegen twee caches die op het oog niet zijn te onderscheiden op zijn kaartje: de Theme en Euro cache. Zo dekt jouw cache op dat kaartje bijvoorbeeld ook de Wallen cache af...

Tevens is er bij Buxley's geen verschil in type cache te zien. Vooral omdat sommigen bijvoorbeeld geen virtuele caches willen doen, of op sommige momenten geen lange multi, valt er met andere kleurtjes in de legenda te zien of een kluitje caches interessant is om naar toe te gaan of niet.

 

Als er een automatische methode bestaat, of te maken is, die tevens niet de genoemde nadelen van het Buxley's kaartje heeft, dan zou ik die graag horen! Dan kunnen we gaan kijken of die valt te implementeren op geocaching.nl (je mag ook niet zomaar iemands scripts pakken natuurlijk).

 

Groeten,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitleg. Handig voor iedereen om te weten, lijkt me. Kaartje bijwerken is veel werk, dat snap ik helemaal.

Wellicht het lijstje met nieuwe caches vaker bijwerken?

Of kiezen jullie ervoor dat lijstje en kaart synchroon moeten zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht het lijstje met nieuwe caches vaker bijwerken?

Of kiezen jullie ervoor dat lijstje en kaart synchroon moeten zijn?

Wellicht dat het maken van het 'new' lijstje op de hoofdpagina van geocaching.nl wel automatisch kan gebeuren? (Ik zelf weet dat niet hoor, daar heb ik verder niet mee te maken. En zoiets programmeren kan ik helaas niet.)

Maar als dat met een script bij Buxley's kan, dan zou het hier ook moeten kunnen toch? Op die manier voorzie je dan inderdaad voor een groot deel in de behoefte om snel te zien dat er nieuwe caches zijn.

Dat het op die manier niet meer synchroon is dat maakt m.i. niet uit. Het kaartje komt er dan gemiddeld een halve week achteraan, ietsjes voor het week-end, dus dat niet-synchroon-zijn moet dan niet zo'n probleem vormen.

Maar goed: het is in de groep gegooid, eens kijken of het mogelijk is. En als programmeren het probleem vormt: er zal toch wel een geocacher zijn die daar voldoende kennis voor heeft en zich als vrijwilliger opwerpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...