Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ben bezig om een cache uit te zetten,dit wordt mijn eerste. Hoe krijg ik in godsnaam de coordinaten nauwkeurig?? Heb de route nu een paar keer gelopen maar elk waypoint heeft steeds andere coordinaten. Hoe krijg ik dit een beetje nauwkeurig??

groeten Iwan Goeree

Geplaatst
Ben bezig om een cache uit te zetten,dit wordt mijn eerste. Hoe krijg ik in godsnaam de coordinaten nauwkeurig?? Heb de route nu een paar keer gelopen maar elk waypoint heeft steeds andere coordinaten. Hoe krijg ik dit een beetje nauwkeurig??

groeten Iwan Goeree

Klopt Iwan. Maar héél veel verschillen de verschillende coordinaten van hetzelfde punt niet, als het goed is. Je neemt dus die verschillende coordinaten van één en het hetzelfde punt en neemt t gemiddelde. Klaar. ;)

Wil je het helemaal goed doen, doe je het ook nog eens bij verschillende weersomstandigheden. Maar zo goed heeft ondergetekende het niet eens gedaan en toch worden mijn caches wel gevonden, geloof ik.. ;) Als het niet zo is, ligt het eerder aan mijin rekensommetjes, da's niet mijn sterkste kant.. :D:yes:

Geplaatst

Je maakt altijd een 'fout', maar die kan nogal variëren.

Wat voor een gps heb je?

Die van mij een magellan meridian gold gaat automatisch middelen. En als ik geluk heb gebruikt hij daarbij ook nog een of twee egnos satelieten (WAAS). als ik een punt zo nauwkeurig mogelijk wil heben laat ik hem op die plek een minuut of tien liggen. Zeker als er dan een overmaat aan satelieten zichtbaar is, heb je een redelijk nauwkeurige positie. Afwijking vaak tussen de 3 en 10m. Da's mooi genoeg.

De meeste andere gps'n kunnen dat middelen ook. Hoe? dat weet ik niet, maar lees je gebruiks aanwijzing er eens op na.

Geplaatst

Hey Iwan,

Ik ben ook pas bezig geweest met het uitzetten van een cache, Stond bij een open veld aan de rand van het bos, maar ook daar heb ik veel moeite gehad om een punt goed te kunnen bepalen. Heb het 20 keer geprobeerd, maar kreeg 20 keer een ander coördinaat.

Gewoon blijven proberen en dan kom je er wel uit.

Ben benieuwd wat voor iets je gaat maken en waar ongeveer. Brabant?

groetjes Patje

Geplaatst

groeten Iwan Goeree

Iwan

Je krijgt je coördinaten nooit 100%. Je GPS heeft namelijk een afwijking dat per minuut verschilt. Op je GPS staat niet voor niets hoeveel meter afwijking je hebt. Dit is de EPE.

Wat je doet is gewoon ff stilstaan daar waar je de waypoint aanklikt. Zorg dat je EPE zo laag mogelijk is en dan enteren.

Onze cache "de Schans" is sinds 2e paasdag weer online en vernieuwd en we hebben de route maar een keer gelopen en alle waypoints gewoon 1x aangeklikt. Zo doet eigenlijk bijna iedereeen het. Anders blijf je aan de gang.

Als jij mij naar een waypoint stuurt en ik ga erheen dan ziek ik op mijn GPS misschien een EPE van 6 meter. Dus weet ik dat de Waypoint die jij opgegeven hebt en een cirkel van ongeveer 6 meter ligt. Ja, als jouw GPS toen ook een afwijking had van 10 meter dan kan het dus wel 17 meter worden. So what?

De waypoint is maar een indikatie.

Je woont hier vlakbij, loop de Schans maar ff en loop de route die we uitgezet hebben naar aanleiding van een aantal waypoints. Dan snap je wat ik bedoel.

Wij hebben de route gelopen en al de waypoints maar 1 x genomen en er thuis op de kaart zelfs een paar tussen geplakt en daar zijn we niet eens geweest.

Suc6

GRTZ

Kruimeldief :dribble: Die zelfs zijn gearchiveerde en dus overleden cache 't Aole Compas weer heeft laten herreizen uit de dood door de broeders van .com uit Amerika. Binnenkort in dit theater........nu nog under construction

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...