Spring naar bijdragen

Mapsource - V 4.08 is uit


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mapsource versus RealOne player.

 

Ik heb [b:post_uid0]RealOne player[/b:post_uid0] geïnstalleerd, en die [b:post_uid0]annexeerde prompt mijn Mapsource-bestanden[/b:post_uid0]. Na aanklikken van een Mapsource-bestand kreeg ik een mededeling van RealOne, dat die eerst een update nodig had voor hij dit bestand zou kunnen afspelen.

Nader onderzoek leerde me dat RealOne een lijst van hier tot gunder had gecreëerd met extensies, die door RealOne afgespeeld zouden moeten worden.

Eerst moest ik dus uitzoeken om welke extensie het ging, want die wordt normaal niet getoond. Blijkt .mps te zijn. Nu ken ik geen methode om rechtstreeks op extensie te zoeken - ik gebruik View -> Folder Options -> File Types - en dan zie je aanduidingen als 'Address Book File'. Na aanklikken krijg je eronder de extensie te zien.

Enfin, na enig zoeken heb ik .mps gevonden, onder 'MPEG Media'.

Aangezien Mapsource me meer interesseert dan 1 van de vele RealOne bestandstypen, heb ik die regel verwijderd en .mps weer gekoppeld aan MapSource. Wel vrees ik dat de andere extensies, die in dezelfde regel staan en meeverwijderd zijn, weer aan RealOne gekoppeld moeten worden omdat ze misschien vaker voorkomen.

 

Aangezien ik niet erg thuis ben in Windows was het een hele zoekpartij. Misschien weet een deskundiger Windows-gebruiker hoe je zoiets sneller/beter oplost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eenvoudigst zal een reinstall van mapsource zijn, zodat de extensies die gekoppeld zijn aan Mapsource hersteld worden.

 

De methode zoals lex die voorsteld werkt ook prima, zolang het aantal bestandsextensies wat gewijzigd moet worden niet te groot is.

 

Voor de die-hard computergebruikers is een duik in het windows register een optie, om de nodige systemen te beschermen zal ik deze werkwijze hier niet uit de doeken doen :D (ik neem aan dat de deskundigen onder ons wel weten hoe dit moet, bovendien is dit niet de meest gebruikersvriendelijke methode te noemen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis ook nog steeds mogelijk om het programma te kiezen die een bepaalde extinctie moet openen via

 

configuratiescherm --> mapopties --> bestandstypen --> en daar het programma te kiezen die een extinctie moet openen...

 

tevens is het daar ook mogelijk met éen druk op de knop de vorige instellingen terug te zetten!

 

sebas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...