meelhopper Geplaatst 3 juli 2013 Geplaatst 3 juli 2013 (bewerkt) Als ik vanuit GSAK een export maak naar Mapsource, hebben alle cacahes hetzelfde icoon. en de wp een vliegtuigje. Wat ik graag zou willen is: ieder cachetype het juiste icoon maar ook de Parkeerplaatsen en gewone wp's andere iconen. Heeft daar iemand al een oplossing voor? gr, Jan www.meelhopper.nl 3 juli 2013 bewerkt door meelhopper
heideroosje Geplaatst 3 juli 2013 Geplaatst 3 juli 2013 (bewerkt) Via 'Bestand', 'Exporteren' en 'Mapsource bestand' (of je hebt er een knop voor in je werkbalk gezet). In het scherm dat dan komt staat in het linker venster een opsomming van Traditional, Multi etc., rechts hiervan is een knop 'Wijzigigen'. Klik hierop en selecteer wat je wilt hebben. Bij mij staat 'Alleen Cache Type' aangevinkt en dan kan ik via de twee uitklapmenuutjes bij 'Cache type' en 'Icon' de soort cache en het icoon wisselen. Als je hier ook het tabblad 'Bijbehorende waypoints' kiest ...... spreekt voor zich denk ik. Klik op OK, vervolgens maak en Mapsource komt met de icoontjes die jij gekozen hebt. 3 juli 2013 bewerkt door heideroosje
meelhopper Geplaatst 3 juli 2013 Auteur Geplaatst 3 juli 2013 Hartrelijk dank, deze optie kende ik nog niet. Hier ben ik heel blij mee. Top.
meelhopper Geplaatst 3 juli 2013 Auteur Geplaatst 3 juli 2013 Alles werkt alleen zit ik nog met één ding. De wp's worden getoond met hun eigen (nietszeggende) naam. B.v. 023DXH1 Is er een manier om ook de cachenaam in de naam te krijgen zodat sorteren handig is?
heideroosje Geplaatst 3 juli 2013 Geplaatst 3 juli 2013 Als het je gaat om de cachenaam zelf dan kan het. Voor de bijbehorende waypoints (child points) gaat het volgens mij niet lukken, tenminste ik heb het nooit kunnen vinden. Als je in GSAK kiest voor 'Zend waypoints naar GPS' dan kun je linksonder in het schermpje de waypointnaam instellen door het gebruik van tags. Bij mij staat in het invulvakje %smart=20 Dit is vooral van toepassing voor 'oudere' toestellen (?) want met een Oregon 450 zou ik gebruik maken van de macro GarminExport.gsk. De cache-naam is zoals die zijn moet met cache-info, logjes etc. erbij. Maar ook de bijbehorende waypoints blijven die verschrikkelijke codes houden. Als ik een multi loop, en ik weet van te voren langs welke waypoints ik 'moet', dan maak ik voor mezelf meestal een route (extra werk, maar ik vind het leuk) en als ik dan toch al bezig ben wijzig ik meteen handmatig de namen van de bijbehorende waypoints in iets dat ik logisch vind. Bij een multi waarbij je lopend het volgende waypoint moet bepalen haal ik de extra waypoints weg. Ze liggen meestal ergens in zee, maken de lijst met waypoints daarom onnodig lang en de manier om de coördinaten te wijzigen (eerst in de lijst opzoeken etc) vind ik te omslachtig. Ik maak net zo lief een nieuw waypoint. Er wordt af en toe gemompeld dat 'ze' bij Garmin in de GPSr de optie 'next stage' / 'naar volgen stadium' nog wel eens zullen gaan aanpassen (dan zou het onthouden van die codes niet meer belangrijk hoeven te zijn) maar of dat zo is / ooit nog eens gaat gebeuren......... Maar ik ben (ook) benieuwd naar eventuele andere briljante ideeën om de naam van bijbehorende waypoints te veranderen.
heideroosje Geplaatst 3 juli 2013 Geplaatst 3 juli 2013 Bovenstaande geldt ook als je de gegevens via 'Bestand', 'Exporteren, 'Mapsource Bestand' kiest (je had het tenslotte over Mapsource en niet over je GPS). Hiervoor kun je ook een snelkoppeling in je werkblak zetten. De bestandsnaam in MapSource is beperkt tot 20 posities (%smart=20). Mocht je je ook nog in BaseCamp gaan verdiepen, via dezelfde export kun je rechtboven in een uitklapschermpje ook voor BaseCamp kiezen. De instellingen kun je laten staan, BaseCamp laat de naam in al zijn glorie zien. Er wordt niets gekort.
Aanbevolen berichten