Spring naar bijdragen

Child Waypoints


Dopey1311

Aanbevolen berichten

Na een uurtje vergeefs zoeken en uitproberen stel ik mijn vraag maar hier:

Uit een database wil ik de child waypoints van geocaches (en dan met name de parkeerplaatsen) halen om te converteren naar de TomTom zodat ik daarmee naar de parkeerplekken kan navigeren.

 

Is er een optie in gsak om de child waypoints van alle caches in een database in één keer op het scherm te krijgen? Ik kan ze wel vinden per geochache, maar als je er daar een paar honderd van hebt is dat geen doen.

 

Nu is het wel gelukt door alle caches (met de optie alleen child waypoints) weer te exporteren naar een gpx file, waarna ik de nieuw gemaakte gpx file met alleen child waypoints weer in gsak importeer, vervolgens daaruit de parkeerplaatsen selecteer en weer exporteer naar OV2 file.

Het werkt wel, maar is omslachtig.

 

Is er iemand die een makkelijker methode of tool weet om de parkeerplekken naar een poi bestand om te zetten?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik een macro om childwaypoints te 'flaggen', hiermee kun je bijvoorbeeld parkeerplaats-waypoints flaggen. Bij de export naar Tomtom kun je aangeven dat alleen 'ge-flagde' (only flagged) child waypoints mee moeten.

Deze macro heet: flagchildtypes, alleen bij het runnen krijg ik de melding dat er depricated (niet langer ondersteunde) functies gebruikt worden, echter de macro doet het wel nog.

Ik kan zo even geen update vinden.

 

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, daar kan ik ook nog eens naar kijken, dank voor de tip.

Intussen heb ik zelf ook niet stil gezeten:

 

Voor de komende vakantie heb ik uit een Pocket Query een 150 caches uitgeschift, waarvan 30 met een waypoint voor parkeren. Dit jaar wil ik het eens grotendeels paperless proberen en daarvoor is het wel heel handig om de startpunten en/of parkeerplaatsen in de TomTom te zetten, dat navigeert zolang je nog in de auto zit handiger dan de gps.

Het hele GPX bestand naar OV2 converteren is niet zo'n probleem, alleen zie je dan niet welke cache een aparte waypoint heeft voor parkeren en moet je dat steeds vooraf opzoeken.

 

Gisteren heb ik een iets eenvoudiger methode bedacht dan via gsak,nadat ik alle info verzonden heb naar de gps heb ik deze aangesloten op Beasecamp, daar zie je alle waypoints incl. de parkeerplaatsen, die heb ik geselecteerd en geexporteerd naar een apart gpx bestandje en dat weer omgezet naar OV2.

Voor dat omzetten van gpx naar naar OV2 heb ik een tooltje gevonden van Javawa, wat gelijk eventuele fouten corrigeert waardoor je zeker weet dat TT het kan lezen.

Een bestand wat door gsak naar OV2 is geconverteerd blijkt niet altijd te werken.

 

Deze paar tussenstappen zijn in een minuutje gebeurd.

 

Nu zie ik op de TT alle caches, met voor zover van toepassing de parkeerplaats die daar bij hoort (incl juiste pictogram).

Ideaal, vooral als je TT ook nog laat waarschuwen als je binnen een ingestelde afstand van een cache (poi) komt, ook als je niet aan het cachen bent zie je onderweg dan toch dat er eentje in de buurt is die je eventueel even mee kunt pakken.

Voorgaande jaren zat ik me vooraf toch een pak papier uit te printen :-(, Nu alleen een paar multi's die paperless niet te doen zijn.

 

Ik heb ook het hele gpx bestand geimporteerd in n:geo op de smartphone, waardoor alle info incl eventuele foto's (zelfs spoilers zijn apart aan te klikken) offline voorhanden is, dataroaming staat nl. standaard uit.

Mijn eerste indruk is dat dit een perfecte app is, volgende week zijn we vertrokken en gaan we het in de praktijk meemaken. :clap:

 

Vroeger namen we een telefoonkaart (voor de telefooncel) en een papieren wegenkaart mee, nu gaan we niet zonder laptop, smartphone, Gps en TomTom weg.

bewerkt door Dopey1311
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...