Spring naar bijdragen

Garmin gps v - Aanvullende informatie.


vrolijk

Aanbevolen berichten

Zoals misschien al begrepen ben ik de trotse bezitter van een Garmin GPS V.

Daar zit een mooi boekje bij met het hoe alles is in te stellen en dat alles ook nog in het nederlands.

Toch mis ik nog het een en ander.

Bijvoorbeeld hoe kan ik op mijn GPS zien hoeveel waypoints ik nog over heb.

Er kunnen er 500 in dus als je halverwegen bent is het ondoenlijk om ze nog handmatig te tellen.

En nog zo iets, het opslaan van tracks hij geeft alleen wat procenten aan maar dat zegt me niet zoveel.

Ik wil weten hoe lang mij maximale traject kan zijn.

En de veldeninstellingen, hoe die veranderd kunnen worden weet ik wel.

Maar wat betekenen ze allemaal.

De vraag lijkt me duidelijk wie heeft al wat meer ervaring met het gps v je.

Ennnnnnn zou je die kennis willen delen, of misschien de plaats waar die kennis te scoren is.

mvg ko.

:alien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bijvoorbeeld hoe kan ik op mijn GPS zien hoeveel waypoints ik nog over heb.

Ook ik weet hiervoor geen methode, maar ga als volgt te werk: dump de hele inhoud in het meegeleverde MapSource en sla het op onder de naam: inhoud (datum). Maak daarna het geheugen van de GPS V leeg. (gebruik daarvoor de 'delete all' optie in de waypoint lijst, anders blijf je bezig.) In MapSource kan je bovendien thematische bestanden opzetten. Open daartoe Mapsource meer dan eenmaal, dan kun je waypoints, tracks en routes zo kopiëren.

Laad vervolgens naar behoefte uit MapSource, dan is 500 waypoints genoeg, en het is wel zo overzichtelijk.

En nog zo iets, het opslaan van tracks hij geeft alleen wat procenten aan maar dat zegt me niet zoveel.

Ik wil weten hoe lang mij maximale traject kan zijn.

De trajectlengte hangt zeer sterk af van de ingewikkeldheid van het traject. Er wordt namelijk een nieuw punt opgeslagen als dat duidelijk afwijkt van het verlengde van de twee laatste. Een vliegtraject van duizenden kilometers kost maar een paar procent van de opslagcapaciteit van 3000 punten. En een wandeling over kronkelpaden kan het geheugen flink vullen. De procentenaanduiding is dus het meest zinvol. Bij 50% vulling weet je dat je nog ongeveer net zoveel gelijksoortige route kunt registreren. Overigens kun je bij trackloginstelling kiezen tussen veel details en langere routes opslaan. En als het vol mocht raken, sla je de - vereenvoudigde - track apart op.

En de veldeninstellingen, hoe die veranderd kunnen worden weet ik wel.

Maar wat betekenen ze allemaal.

Op de Garmin site kun je gebruiksaanwijzingen downloaden. In de gebruiksaanwijzing van de GPS III staat een uitleg (Appendix G). Klik hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TIP: Minder toetsaanslagen bij 'Find by name'.

 

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je, als je voldoende letters van de naam hebt ingevoerd, naar de lijst gaan door de cursor op 'OK' te zetten (gemiddeld 4 intoetsingen), en dan 'ENTER' te drukken.

Je bereikt hetzelfde in één toetsaanslag door 'PAGE' te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...