Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik heb een Explorist 310 aangeschaft. Bij het invoeren van waypoint om punten van een Geocache te zoeken kwam ik erachter dat er weinig van klopte. Na alle forumberichten gelezen te hebben denk ik dat het in de instellingen zit. Coordinaten van Geocaching zijn in Lat/Lon, WGS84 tijd en in Degrees, Minuten en decimalen van minuten als ik het goed heb. In mij GPS kan ik alleen die decimalen van minuten niet kwijt. Ik zou dus moeten om,rekenen. Weet iemand hoe ik dat eenvoudig doe en of er ook een oplossing is in de Explorist?

Geplaatst

Hoi,

Ik heb een Explorist 310 aangeschaft. Bij het invoeren van waypoint om punten van een Geocache te zoeken kwam ik erachter dat er weinig van klopte. Na alle forumberichten gelezen te hebben denk ik dat het in de instellingen zit. Coordinaten van Geocaching zijn in Lat/Lon, WGS84 tijd en in Degrees, Minuten en decimalen van minuten als ik het goed heb. In mij GPS kan ik alleen die decimalen van minuten niet kwijt. Ik zou dus moeten om,rekenen. Weet iemand hoe ik dat eenvoudig doe en of er ook een oplossing is in de Explorist?

Ik weet niet waar het zit, maar als je in de setup kijkt zul je daar absoluut een setting tegeenkomen om je GPS op WGS84 te zetten.

Geplaatst

Ga naar de setup; eenheden kaart en kies Lat/Lon; dit bevestigen (enter) en kies nu bij DEG/MIN.MMM - DEG/MIN.SEC - DEG.DDDD. voor DEG/MIN.MMM dit nu bevestigen (enter)

Daarna keuze voor de Kaartdatum; WSG84.

Succes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...