Spring naar bijdragen
  • 0

Kadaster Top25 Kaarten Importeren In Oziexplorer?

Vraag

Geplaatst

Ik heb bij het Kadaster de gratis Top25 kaarten besteld en deze in Geotiff formaat ontvangen. Volgens mijn informatie moet Oziexplorer deze probleemloos kunnen lezen. Helaas leest Oziexplorer echter de calibratiegegevens niet in, ondanks dat ik de noodzakelijke dll (OziGeoTiff.dll) hiervoor wel in de Oziexplorer map heb staan. Ook het maken van een .tfw bestand met listgeo helpt niet. Elk afzonderlijke kaartdeel (er zijn er meer dan 400) handmatig calibreren lijkt me niet de juiste weg. Is dit niet geautomatiseerd mogelijk? Zo ja: hoe???? Het doel van deze exercitie is uiteraard een leesbare offline kaart op mijn smartphone krijgen zodat ik ook (via Androzic) kan navigeren zonder internetverbinding.

N.b. Ik ben een newbie op het gebied van Oziexplorer. De uitstraling van het programma komt me gedateerd voor. Wellicht zijn er andere, modernere programma's voor het omgaan met kaarten op je smartphone. Alle tips zijn welkom!

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

@rend volgens mij is een kabouter een normaal woord, dat gebruikt kan worden op een forum.

Misschien is er, ooit, een reden geweest om "kabouter" tijdelijk in de wachtruimte te plaatsen. Dat zou kunnen.

Kalkendotters: Bedankt! Je hebt (weer) een aantal geocachers blij gemaakt :thumbsup:

• 0
Geplaatst

Ja, dat dateert nog uit de tijd dat er nog nauwelijk gps'en van kaartmateriaal waren voorzien. OziExplorer was er al wel, maar gratis kaarten niet of nauwelijks. De "Kabouterkaarten" (kaarten van het Kadaster, die toentertijd vele duizenden euro's konden kosten) waren er wel. Je kon ze nog wel eens in een cache tegenkomen.

• 0
Geplaatst

Ja, dit waren mooie tijden, de Topokaarten calibreren m.b.v OziExplorer .

Alleen je zat meer achter de computer dan in het veld.

En wat hebben wij het nu makkelijk zeker met de OSM fietsmap (OpenFietsMap Benelux).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...