Spring naar bijdragen
  • 0

lente 2004 en ozi

Vraag

Geplaatst

Voorheen kon ik mijn trackpunten doortekenen buiten de actieve kaart en kon ik het laatste punt van mijn track weer zien als ik een aansluitende kaart opende. Op deze wijze kon ik mijn track dus weer verder tekenen.

Bij de lente 2004 versie kan ik niet meer buiten de kaart een trackpunt maken en is er ook geen overlappend gedeelte meer. Kan iemand mij uitleggen hoe dit op te lossen ?

Danny

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Vergelijking van de oude en de nieuwe map files maar ook de presentatie van de kaarten laat zien dat de oude voorzien waren van een "Border". Dit zelf herstellen lijkt me niet eenvoudig.

• 0
Geplaatst

Ach, het is en GIF-format dus je kan er van alles aan verhaspelen met een beeldbewerkings/tekenprogramma. Paint Shop b.v.

laad de kaart (gif) in, geef op dat je borders wil hebben van zeg 200 pixels breed, save de kaart en ga dan in de .map file alle ijkpunten 200 pixels verzetten.

De linker bovenhoek zit origineel op 0,0 en wordt nu 200,200. Dus zoek die tekst op:

Point01,xy,0,0,in,deg,52,42.631758,N,6,3.184841,E, grid, , , ,N

Point02,xy,4000,5000,in,deg,52,35.836861,N,6,11.937790,E, grid, , , ,N

en bij die 4000,5000 dus ook iets optellen.

Maar toegegeven: dit met alle 302 kaarten te doen is wel monnikenwerk. Maar tegenwoordig kan het meeste monnikenwerk geautomatiseerd worden

• 0
Geplaatst

Nou het is niet persee noodzakelijk maar ik vond dat eigenlijk best handig in de oude versie. Bij de lente uitgave moet ik nu gewoon beter kijken. Maar dat is voor mij niet zo'n probleem.

Misschien bij anderen wel....12800_400.gif

Danny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...