Spring naar bijdragen

Aantal geocachers in nederland


ScoutingErica

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de melding van de link-pagina daar eens even rondgekeken. Zo kwam ik in het statistieken-deel op een site terecht die beweert het totaal aantal geocachers mondiaal alswel per land te weten.

 

Voor Nederland kwam dit op 201 (waarmee we trouwens mondiaal een 7de plaats innemen, niet slecht voor ons kleine landje).

 

Maar.... hoe komt die persoon aan die info en..... klopt dat wel ? Het lijkt zo weinig. Beoefenen ik echt een sport die maar door 200 anderen in Nederland wordt beoefend ? (fijn trouwens dat iedereen het een sport noemt, doe ik eindelijk aan sport  :beerchug: )

 

De geocaching.nl-site heeft het in de top30 over 160 actieve cachers deze maand, maar ik neem aan dat dat vorige aantal daar niet op gebaseerd is. Iemand die een maand niet cached om wat voor reden dan ook, is wel degelijk een geocacher.

 

Ben benieuwd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb de statistieken nogeens nagekeken, maar ik kan alleen maar het aantal caches vinden. Dat is 205 volgens Buxleys.

 

Aangezien geocaching.nl 300 members heeft zal het aantal geocachers wel groter zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[b:post_uid0]Geocaching Links => Statistieken => Dan Miller Stats => CACHE STATS: Countries => Select another country: Netherlands[/b:post_uid0]

Dit geeft 483 geocachers, waarvan 324 actief in de laatste 3 maanden, waarvan 179 in de laatste maand.

 

In deze statistiek is niet de woonplaats bepalend, maar de plaats van de cache. Er is dus door 483 verschillende geocachers, waar ook ter wereld wonend, een cache in Nederland geplaatst of gevonden.

 

Ik sta op een bescheiden gedeelde 241ste plaats.

In Malta sta ik echter op een fiere gedeelde 1ste plaats (lager kennen we hier niet). Uitleg voor degenen die Malta opzoeken: er zijn 2 caches geplaatst, waarvan er 1 absoluut zeker verdwenen is. Er kan dus maar 1 cache worden gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472
[b:post_uid0]Dan Miller Stats => CACHE STATS: Countries => Select another country: Netherlands[/b:post_uid0]

Kan je daar even een linkje van maken ?

dat mag trouwens ook hier.

 

 

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[b:post_uid0]Dan Miller Stats => CACHE STATS: Countries => Select another country: Netherlands[/b:post_uid0]

Kan je daar even een linkje van maken ?

dat mag trouwens ook hier.

Daar (Linkpagina) had ik de link juist gevonden.

Alleen had ik dom genoeg vergeten het begin van de verwijzing erbij te zetten, ik begon bij de afwijking van Buxley's.

[b:post_uid0]Geocaching Links => Statistieken => Dan Miller Stats => CACHE STATS: Countries => Select another country: Netherlands[/b:post_uid0]

Verder wist ik niet hoe je een verwijzing kunt maken, maar dank zij jouw voorbeeld: hier.

Zo leer je nog eens wat  :beerchug: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472

Zeer leuke stats  :cool:

 

Alleen vraag ik me af hoe nauwkeurig de stats zijn. Je ziet wel de laatste log's maar niet de laatste gemaakte caches.

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...