Spring naar bijdragen

"own Caches" Gpx Bevat Niet Alle Logs


fastfolkert

Aanbevolen berichten

Wanneer ik vanuit de GC.com site van mijn eigen caches een GPX file (of pocket query) maak, zie ik een willekeurig aantal logs. Soms de helft, soms driekwart, maar nooit allemaal.....

 

EDIT: het "lijkt" of alleen de meest recente 20 (of het laatste halfjaar ofzo) in de GPX file zit. Ik kan nergens op de GC.COM site ëchter iets vinden om de "vanaf" en "tot" datum in te vullen in de GPX parameters....

 

Of is de GPX functionaliteit van GC.COM gewoon brak?

 

Wat doe ik fout?

bewerkt door fastfolkert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De gpx die je downloadt van een cachepagina bevat enkel de 20 meest recente logs.

 

Een PQ bevat enkel de 5 meest recente logs (op tijdstip wanneer de PQ gegenereerd wordt).

 

Wil je dus alle logs van je eigen caches in GSAK dan moet je ze binnenhalen via de API.

 

Hoe: menu "Geocaching.com access" > "Get recent logs"

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tip, maareh, sorry; wat bedoel je met API? (ik ben geen GSAK kenner, dat doet mijn betere wederhelft)......

 

In GSAK zie ik zo snel geen "geocaching.com access" in het menu......Pls. nog wat verduidelijking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met GSAK8 kun je direct de servers van Groundspeak aanroepen (via de API) en op die manier gemakkelijk en volledig legaal meer informatie binnenhalen dan met gpx'en en pq's mogelijk is. Zo kun je bijvoorbeeld ook alle links naar de spoilerfoto's binnenhalen met de optie 'refresh caches...' en dan met Grab Images ook alle spoilerfoto's binnenhalen. Geen spoilersync meer nodig dus! In GSAK7 kon je met behulp van een macro alle logs van een cache binnenhalen, in GSAK8 is dat dus een optie in het programma zelf, dus geen macro meer voor nodig.

Als ik het me goed herinner heet de macro om de logs binnen te halen GetLogs ofzo. Je moet maar in de macro-lijst op gsak.net kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fotogravinnetje:

 

Thx, ik zal die macro eerst proberen en als dat niet (voldoende-) lukt evt. naar GSAK8 migreren. (hoewel GSAK7 tot nu to de functional;iteit biedt die we nodig hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met GSAK8 kun je direct de servers van Groundspeak aanroepen (via de API) en op die manier gemakkelijk en volledig legaal meer informatie binnenhalen dan met gpx'en en pq's mogelijk is. Zo kun je bijvoorbeeld ook alle links naar de spoilerfoto's binnenhalen met de optie 'refresh caches...' en dan met Grab Images ook alle spoilerfoto's binnenhalen. Geen spoilersync meer nodig dus! In GSAK7 kon je met behulp van een macro alle logs van een cache binnenhalen, in GSAK8 is dat dus een optie in het programma zelf, dus geen macro meer voor nodig.

Als ik het me goed herinner heet de macro om de logs binnen te halen GetLogs ofzo. Je moet maar in de macro-lijst op gsak.net kijken

 

 

Ik heb FoundLogsCount geprobeerd, maar die displayt er ook maar ongever 20.

Het probleem is die gpx file van gc.com; die bevat al te weinig logs...Ik kan zo in de macro-lijst geen macro vinden die van de gc.com site een goede gpx file haalt, qua aantal logs.....

Iemand?

 

NB, wij draaien gsak 7.7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met GSAK8 kun je direct de servers van Groundspeak aanroepen (via de API) en op die manier gemakkelijk en volledig legaal meer informatie binnenhalen dan met gpx'en en pq's mogelijk is. Zo kun je bijvoorbeeld ook alle links naar de spoilerfoto's binnenhalen met de optie 'refresh caches...' en dan met Grab Images ook alle spoilerfoto's binnenhalen. Geen spoilersync meer nodig dus! In GSAK7 kon je met behulp van een macro alle logs van een cache binnenhalen, in GSAK8 is dat dus een optie in het programma zelf, dus geen macro meer voor nodig.

Als ik het me goed herinner heet de macro om de logs binnen te halen GetLogs ofzo. Je moet maar in de macro-lijst op gsak.net kijken

 

 

Ik heb FoundLogsCount geprobeerd, maar die displayt er ook maar ongever 20.

Het probleem is die gpx file van gc.com; die bevat al te weinig logs...Ik kan zo in de macro-lijst geen macro vinden die van de gc.com site een goede gpx file haalt, qua aantal logs.....

Iemand?

 

NB, wij draaien gsak 7.7

 

De macro die alle logs ophaalde is niet meer beschikbaar omdat deze macro de data rechtstreeks van de website van gc.com afhaalde, wat tegen de gebruiksvoorwaarden van geocaching.com is.

Met GSAK v8 kun je zoals al eerder is geschreven heel makkelijk alle logs ophalen van je eigen caches. Mijn advies zou zijn om te updaten naar de nieuwste versie, je moet er wel weer voor betalen, maar als bestaande GSAK v7 gebruiker krijg je in elk geval korting op de update. Zie hier voor het kortings-schema (korting is afhankelijk van hoe lang geleden je v7 hebt aangeschaft.)

 

Er is volgens mij geen andere geautomatiseerde manier om aan alle logs op te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...