Spring naar bijdragen

Etrex 20 - Waypoints Worden Overruled Door Geocaches

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Wij hebben sinds kort een Garmin Etrex 20. Heel tevreden over het apparaat, maar we ontdekte afgelopen weekend een probleem waarvan we de oplossing niet kunnen vinden.

Voor dat we op pad gaan laden we zowel volledige Geocaches vanuit de website, maar zetten van mysteries (na het oplossen van de puzzel) alleen de coördinaten als separaat waypoint in het systeem.

Als we met zowel waypoints als geocaches in het apparaat geladen willen gaan navigeren, lijkt dit alleen vanuit de geladen caches verder te kunnen. Het lijkt wel of de geocachebestanden de separate waypoints overrulen. We kunnen wel bij 'waarheen' het waypoint kiezen, maar daarna in het kompas of op de kaart komt dan één van de geladen geocachebestanden en niet het gekozen waypoint.

Ik heb de handleiding er al bij genomen, maar kom er niet uit. Iemand bekend met dit probleem en de oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Team Wuppie1976

Geplaatst

Heb je toevallig het kompas-veld/dashboard ingesteld staan op Geocaching? Gebruik die niet, maar bijvoorbeeld de kleine gegevensvelden. Danj wijst hij niet meer naar de dichtstbijzijnde cache, maar naar het waypoint waar je naar toe gaat. Bij de kaart moet je het gegevensveld op Aanwijzer zetten.

Succes!

Geplaatst

Wat goed zeg, meteen de vinger op de zere plek! Instellingen zoals voorgesteld aangepast en probleem is opgelost!

Heel erg bedankt!

Team Wuppie1976

Geplaatst

Graag gedaan! Je kunt er erg lang naar zoeken als je niet weet hoe het werkt. En de handleiding is er inderdaad ook niet overdreven duidelijk in. Toen ik voor het eerst van dit probleem hoorde, had ik nog niet eens een toestel waar dit bij gold, maar ik kon al wel bij iemand anders meekijken. Meteen toen ik de etrex 30 had gezorgd dat ik niet ook last van dit probleem zou krijgen ;) Soms is zo'n raar geheugen als ik heb nog wel handig ook ;)

• 11 months later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...