Spring naar bijdragen

Geocaching Buddy Vs. Garmin Etrex/dakota


Mopkes

Aanbevolen berichten

Hallo forumbezoekers,

Mijn eerste aanraking met geocaching was met een iPhone en de app Geocaching Buddy (GC Buddy). Bijna meteen volledig papierloos cachen. En er wordt veel gesproken over de iPhone, dat het geen GPS-apparaat is, dat 'ie slechts AGPS heeft, et cetera. Maar de iPhone moet het in deze hebben van de extra's die een app biedt. En daarin is GC BUddy zeer goed. Enkele screenshots hier.

 

Maar, ik had mijn iPhone van mijn vorige werkgever, en met het nieuwe seizoen voor de deur moet ik iets. Ik kan je wel zeggen dat de geocache apps op een Blackberry in vergelijking met iPhone echt prul zijn. Dus verder kijken. En dan zit ik nu te kijken naar de Dakota 20 en de eTrex 30. Ik heb al her en der een vraag gesteld, maar krijg geen eenduidig of duidelijk antwoord.

 

Ik wil weten of je deze apparaten kunt gebruiken met de site geocaching.com (dus niet de door Garmin voorgedragen site OpenCaching.com). Of je hier de Opensource kaarten kunt gebruiken (en ik weet dat het technisch kan, maar zijn de kaarten voor Benelux en Engeland voldoende goed?). Of je volledig papierloos kunt cachen (zie de screenshots van GC Buddy, die van Clues en Formula: dat werkt dus echt super). En is er een belangrijke reden om voor een van deze te kiezen?

 

Ik doe cachen met mijn kinderen (7 en 10), hier in NL maar ook op mijn vakantieadressen (Europa). Ik kan ook kiezen voor een iPhone, maar daar hangt een abo aan vast ivm de AGPS.

 

Alvast bedankt.

 

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En dan zit ik nu te kijken naar de Dakota 20 en de eTrex 30. Ik heb al her en der een vraag gesteld, maar krijg geen eenduidig of duidelijk antwoord.

 

Ik wil weten of je deze apparaten kunt gebruiken met de site geocaching.com (dus niet de door Garmin voorgedragen site OpenCaching.com).

 

 

ja dat kan, iig bij de eTrex30

 

 

Of je hier de Opensource kaarten kunt gebruiken (en ik weet dat het technisch kan, maar zijn de kaarten voor Benelux en Engeland voldoende goed?)

 

OSM kaarten kunnen erop. ik gebruik de Openfietsmap op mijn eTrex Legend HCx, erg goede kaart

 

 

Ik kan ook kiezen voor een iPhone, maar daar hangt een abo aan vast ivm de AGPS.

 

dit is onzin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij blijft de ideale gps de combi van de etrex 30 (in principe alle info bij de hand, GLONASS, 3-assig kompas, NFC dus ook chirp en draadloos wp's versturen/ontvangen van andere compatible gps'en) en m'n android-telefoon (extra tools, mogelijkheid om veel meer caches mee te nemen (hele gsak-database bijvoorbeeld), in het veld mogelijkheden om de nieuwste info en logs binnen te halen).

In de praktijk gebruik ik de gps voor het echte navigeren, en kijk ik op m'n telefoon voor de beschrijving van vooral multi's. Steeds wisselen op de gps vind ik irritant (gaat ook iets te traag naar mijn zin), maar de telefoon is gewoon duidelijk minder precies met gps en de batterij gaat heel snel op tijdens het gebruiken van de ingebouwde gps. Ik zou dus niet graag 1 van beide missen tijdens het cachen, hoewel ik met een van beide best uit de voeten kan mocht ik de andere niet bij me hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mopkes schreef:

Ik kan ook kiezen voor een iPhone, maar daar hangt een abo aan vast ivm de AGPS.

 

Waarop Bolle1961 antwoorde:

dit is onzin

 

Maar echt, als je roaming uitstaat (bijv. in het buitenland) en je dus geen dataverkeer hebt, dan kan de iPhone moeilijk tot geen fix krijgen,

met als gevolg dat de nauwkeurigheid achteruit holt.

 

Wat Fotogravinnetje zegt vind ik wel "hout snijden". Maar dan kan het ook een of andere PDA zijn. Maar dan heb je weer een extra apparaat (balen, zowel mijn wederhelft als ik hebben allebei een BB). Dus toch maar niet. Alleen wil ik weten of het net zo werkt als GC Buddy (of gelijkwaardig).

 

Ik zag verder dan mijn link naar de screenshots niet 100% lijkt te werken. Voor de liefhebbers, dit is hem nog een keer:

http://geocachingiphone.com/geocaching/geocaching-buddy/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...