Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Maar hoe krijg je de hiking layer op de gps(etrex 20) icm de openfietsmap. Het lukt me niet doordat ze dezelfde namen hebben. Heb naar dat jawaa programma gekeken, maar begrijp het niet.

Geplaatst

Als je mapsource hebt kun je het daarmee doen. Met Basecamp waarschijnlijk ook, maar dat gebruik ik niet.

Werkzijze:

Open de openfietsmap in mapsource. Selecteer dan de complete kaart met de map-tool.

Open nu de hiking layer, en selecteer weer de complete kaart.

Druk dan op send to gps.

Controleer de kaart even voordat je er mee het veld in gaat! Het kan zijn dat je de bovenstaande procedure andersom moet doen!

Geplaatst

Je kan ze ook apart op de etrex zetten

Zet eerst de Openfietsmap op de eTrex en hernoem het bestand naar bv Fietskaart.img

Zet dan de Hiking layer op de eTrex en hernoem ook dit bestand bv naar Hiking.img

Als er naderhand van 1 van de kaarten een update is hoef je niet alles weer over te sturen maar alleen de kaart waar een update van is.

Je kan deze kaarten trouwens ook zonder mapsource / basecamp op je etrex zetten, gewoon met de verkenner sleur & pleur

Geplaatst (bewerkt)

Maar hoe krijg je de hiking layer op de gps(etrex 20) icm de openfietsmap. Het lukt me niet doordat ze dezelfde namen hebben. Heb naar dat jawaa programma gekeken, maar begrijp het niet.

Een kaart heeft een bestandsnaam, en 2 nummertjes. De bestandsnaam moet voro beide kaarten uniek zijn. Dat is logisch. Maar ook de nummerstjes moeten uniek zijn. het gaat om het Family id. Met het tooltje kun je hier een eigen nummer aan geven.

kaart 1 noem je dan kaart1.img

kaart 2 noem je dan kaart2.img

De familiy id van kaart 1 bv 100, die van kaart 2 bv 101.

E.e.a. braagt ook aanpassing aan het eventueel bijgeleverde typ bestand. Dit bestand moet dezelfde nummertjes hebben als jouw kaart zo'n typ bestand heeft (zit in mapsource). Ook hier regelt het tooltje alles voor.

Van de Javawa website:

"Na het selecteren van de kaart vult u het gewenste nieuwe ID en de namen die u in MapSource/BaseCamp resp. het toestel wilt terugzien.

Ook kunt u hier een andere mapnaam opgeven; beslist aan te raden als u meerdere OpenStreetMap kaarten wilt installeren die dezelfde standaard map willen gebruiken."

bewerkt door thex
Geplaatst

Denk er wel aan dat de kaartbestanden altijd in de map /Garmin/ moeten staan. Zowel intern als op sd-kaart.

Mooie van de nieuwere toestellen is dat je niet meer vast zit aan de naam gmapsupp.img, maar die naam rustig kunt aanpassen zolang je het .img maar laat staan. Bij de oudere toestellen (dus alle etrexen die geen etrex 10/20/30 zijn, gpsmap60 enzo) kun je maar 1 kaartbestand op je gps hebben, die per se de naam gmapsupp.img moet hebben. Andere bestanden lezen ze gewoon niet. Maar met de etrex 20 kun je de bestanden rustig hernoemen. En dan kun je er meerdere op je gps hebben staan. In het toestel zelf kun je dan per profiel instellen welke kaart(en) gebruikt moet(en) worden

Geplaatst (bewerkt)

Vergeet niet dat de restrictie is: uniek family id per gps. Dus 2 OSM kaarten met hetzelfde nummertje betekent ook: aanpassen van 1 van de 2. Ik geloof dat bij een 62S de tweede kaart niet zichtbaar wordt op de machine.

bewerkt door thex
Geplaatst

Hallo

Ik he ook openfietsmap op mijn Oregon.

Maar wat is dan de hiking layer?

Is die apart van de openfietsmap?

En moet je de openfietsmap ook updaten?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...