Spring naar bijdragen

Topo Benelux Dvd Voordelig Aanschaffen


Paaltje1014

Aanbevolen berichten

Ik heb hem zondag ook gebruikt bij het cachen. Op de terugweg heb ik hem m'n hele route laten bepalen. Had gedacht dat ik wel een vrij saaie route zou hebben als ik hem instelde op kortste afstand van Vleuten naar Krimpen aan den IJssel, maar hij heeft me best een mooie route laten rijden: langs de Reeuwijkse Plassen en door de Goudse Hout en niet al te veel bebouwde kom of saai langs een provinciale weg of snelweg. Snelste route (dat is in feite de mooiste route, namelijk vooral over fietspaden en officiele fietsroutes) bleek op die afstand bijna niet te berekenen zijn voor m'n etrex 30. Maar via de kortste route had ik dus ook al een mooie route!.

Ik kan de openfietsmap dus ook van harte aanbevelen. Voor tijdens het wandelen heb ik de hikers layer er ook bij op m'n gps. Dan staan er nog wat meer details op zoals picknicktafels en bankjes en wat meer voetpaden (al kan hij daar niet over routeren, maar bij een wandeling zoek ik liever m'n eigen route aan de hand van de kaart, dus dat vind ik niet erg)

 

Gravin, ben jij meer tevreden over de open source kaarten dan over de kaarten van Garmin?

Ik weet niet of ik meer tevreden ben. Ik heb in ieder geval geen klagen over de openfietsmap. De routering over vooral fietspaden vind ik erg prettig. Werkt beter dan het routeren van de garmin-kaarten. Soms zijn de OSM-kaarten nauwkeuriger, soms ontbreken er toch ook weer wegen op. Maar datzelfde kun je zeggen over de garmin-kaarten. Grootste voordeel van OSM tov garmin: ze zijn tenminste gratis, en je kunt zelf helpen ze nauwkeuriger te maken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Gravin, ben jij meer tevreden over de open source kaarten dan over de kaarten van Garmin?

Ik weet niet of ik meer tevreden ben. Ik heb in ieder geval geen klagen over de openfietsmap. De routering over vooral fietspaden vind ik erg prettig. Werkt beter dan het routeren van de garmin-kaarten. Soms zijn de OSM-kaarten nauwkeuriger, soms ontbreken er toch ook weer wegen op. Maar datzelfde kun je zeggen over de garmin-kaarten. Grootste voordeel van OSM tov garmin: ze zijn tenminste gratis, en je kunt zelf helpen ze nauwkeuriger te maken.

Duidelijk, maar het gaat mij niet om het fietsen, maar over deoutdoor, wadelpaden enzovoorts gedeelte.

Heb je daar ook een mening over die je wilt delen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar geldt hetzelfde voor. Vergeet niet dat de openfietsmap zowel voor racefietsen als voor mountainbiken geschikt is. Veel wandelpaden staan er wel op, niet allemaal. Maar dat had ik bij topo benelux 2010 ook. Dat hangt dus erg af van het gebied waar je zit.

Zondag waren we aan het cachen bij Valkenburg. De ene keer had de topo benelux een paadje wel dat openfietsmap niet had, even later was het weer precies andersom. Maar op openfietsmap kun je dat zelf aanpassen, bij de topo benelux ben je afhankelijk van anderen...

Met de hiking layer van openfietsmap heb je bovendien ook alle bankjes en picknicktafels op de kaart staan. Kan me niet herinneren dat de topo benelux die had....

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...