vleddermuis Geplaatst 5 oktober 2011 Share Geplaatst 5 oktober 2011 Beste iedereen, Zaterdag 8 oktober 2011 gaan we "schatzoeken" in het bos met kinderen van plm.4-12 jaar. Dit gaan we doen d.m.v. GPS en coordinaten. Een eenvoudige route is uitgezet. Maar nu moet ik de kinderen uitleggen wat coordinaten en GPS is. Iemand een idee hoe ik dit op een kindvriendelijke manier kan doen? Groeten Vleddermuis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
team-JRT Geplaatst 5 oktober 2011 Share Geplaatst 5 oktober 2011 Ik leg het sommigen wel uit als zijnde dat de wereld een dambord is en dat er ergens op een bepaald vakje(coordinaat) iets verstopt is. De GPS ziet waar je bent en weet op welk vakje de schat is verstopt en hoever je nog moet en in welke richting je moet gaan. Mijn oudste (bijna 5) snapt dit en de vraag hoe de GPS weet waar je bent en hoe dat precies in z'n werk gaat komt vast nog wel een keer in de toekomst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vleddermuis Geplaatst 8 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst 8 oktober 2011 Bedankt voor de reactie, heeft me wel iets gehoplen! Nog duidelijker werdt het voor de kinderen toen ze in het bos het pijltje van de GPS konden volgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden