Spring naar bijdragen

Fout in Pocket PC OS van Microsoft


Aanbevolen berichten

Artikel gevonden bij de PPC-club Nederland.

Zal hier ook voor de diverse gebruikers nuttig zijn.

 

Link naar PPC-Club.

 

 

 

www.xscale.de meldt op haar site dat de eerste (ernstige) fout in het nieuwe PocketPC OS van Microsoft al gevonden is. Het gaat hierbij om een fout waarbij een interne database na elke softreset met 3 entries vergroot wordt. Deze zijn altijd identiek en vreten niet alleen opslagcapaciteit op, maar het systeem kan na circa 30 soft resets al tot 1-2 minuten lang "hangen" of zelfs compleet bevriezen.

 

Na circa 50 resets wordt ook de verbinding middels ActiveSync moeilijk tot onmogelijk.

 

De auteur van het artikel heeft zelf een oplossing ontwikkeld in de vorm van een kleine tool die bij elke reset de dubbele database entries verwijderd.

 

Kopieer de 6,5 kb kleine EXE in de startup folder van je Windows Mobile 2003 PDA (\Windows\Startup) en voer een softreset uit.

 

Zowel het verschijnsel dat er zomaar entries bijkomen als het feit dat na een tijd de iPaq h5550 steeds flakier wordt zijn bij mij inderdaad ook opgetreden. En inderdaad bleek na testen van deze "hotfix" het aantal entries in mijn geval netjes teruggebracht tot 10.

 

Link naar het artikel:

http://www.xscale.de/modules.php?na...cle&sid=372

 

Link naar de download:

http://www.xscale.de/modules.php?op...isit&lid=27

 

 

 

 

 

Stapper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, daarom ben ik overgestapt op Symbian :(

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Maar de P900 blijkt ook niet helemaal vrij van bugs: http://www.alfonsomartone.itb.it/vzaozg.html

Kan zijn. Ik heb 70 applicaties geïnstalleerd en geen enkel probleem met welke applicatie dan ook en ik merk niets van vreemde dingen.

Als je zoals ik 2 PDA's hebt, de Siemens Loox en de XDA, en je neemt er de SE p900 bij, gaat dat met elkaar vergelijken dan gooi je de eerste 2 gewoon weg.

 

Symbian is geen Windows en dat zegt al genoeg. Een applicatie deinstalleren? Een delete is in feite genoeg. Niks geen gekloot met registry enz. Natuurlijk heeft de PE 900 zichzelf al 2 maal spontaan gereset. Dat is wat anders dan de 10 tallen soft resets die je bij goed gebruik een ppc moet geven per dag.

 

BT is fijner, alle applicaties zijn superklein. Als ik Wayfinder de opdracht geef te navigeren naar een bepaalde plek, begint het pas als hij via BT merkt dat de BT GPS er ook is. Of dat nu, vandaag of morgen is.

Veel minder gepiel ;) En ik was een superfan van de normale PDA.

Ik heb ze hier trouwens ook allemaal nog op een rijtje voor me staan. De Loox en de XDA onder de stof.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;) Tijd is een raar iets: niemand heeft het, maar iedereen kan het maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...