Spring naar bijdragen

Geocaching Navigator Op Samsung Galaxy 6


Mallorca

Aanbevolen berichten

ik heb sinds gisteren een Samsung Galaxy S aangeschaft

Hierop wil ik graag geocaching Navigator (Groundspeak) installeren.

Is er iemand die zo'n toestel ook gebruikt en mij kan vertellen

hoe ik van A-Z dit moet doen.

Bij voorbaat dank. als ik zeg van A-Z bedoel ik ook alle stappen

graag ,hoe ik dit moet doen vanaf mijn mobiel

Ik heb een account van Google op mijn samsung zitten,mocht dat nodig zijn.

Bij voorbaat veel dank.

GIO53

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt ,maar betekent dat dan, dat ik niet datgene kan ontvangen en zien

wat ik wel op mijn computer kan bekijken.

Kan ik dan ook niet gelijk zien als ik er ergens ben waar gaches liggen,

+ de info die er bij staat ,de hints etc ...

dat moet toch mogelijk zijn?

 

Ik heb een link gevonden dat je deo navigater wel kunt kopen en installeren

voor € 6,99 ,nou dat is prima,als ik het zo installeren.

 

Ik begrijp hier echt niets van en krijg va nverschillende kanten tegenstrijdige berichten

hierover. de een zegt het kan wel en de ander weer niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.a. c:geo, Columbus en de officiële Groundspeak App kunnen de dichtstbijzijnde caches laten zien.

C:geo zie je twee keer staan, neem de c:geo ~ opensource. De andere wordt niet meer ondersteund.

 

Voor offline gebruik kan je GDAK gebruiken, deze kan GSAK databases lezen.

 

Neus eens rond op de Android Market, er staat genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie, ik heb er nu

 

c:geo ~ opensource op staan.

Hoewel alle opties zichtbaar zijn zoals bij Navigator van Geochaching

ben iker toch niet erg tevreden over.

Het kompas vind ik niet prettig en zwalkt alle kanten op

 

Verder is de nauwkeurigheid toch niet wat ik gedacht had.

Ik heb wat testen gedaan vandaag met caches die ik reeds gedaan heb

kwam niet verder dan hoogstes 2 meter afstand van de cache ,daarbij was

de satellietontvangst die je onder kunt zien maximaal 3 meter.

Verder was ik in rotterdam centrum ,maar dat was echt een zooitje ,soms geen ontvangst.

Alle kanten ging het kompas en de naukeurigheid was enorm.

Jammer ,ik had er meer van verwacht dan mijn Garmin Vista die ik altijd gebruikt heb

die is slecht te gebruiken in bossen en steden ,vandaar dat ik dacht het op een goede mobiel te

gaan doen

Het toestel is prima verder voor telefonie, internet , g mail ontvangen etc maar voo geo- cachen

zie ik geen verbetering met mijn Garmin

 

Wellicht dat het op een Black Berry waar je wel navigator probleem loos kunt gebrukken de resultaten

beter zijn.

 

Ben benieuwd of er anderen zijn die andere ervaringen hebben met de SamSuns Galaxy S ,maar ik den kdat je

beter een top GPS apparaaat kunt aanschaffen ,die zijn daar helemaal op ingesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het kompas kan in C:Geo ~ Opensource gebruik gemaakt worden van de GPS (richtingbepaling door beweging) of de ingebouwde - elektronische - kompas.

Als je op menu drukt, zie je de optie 'Gebruik GPS' of 'Gebruik kompas', daartussen kan je dus wisselen.

Wanneer je sneller gaat (bv. in de auto) dan is 'Gebruik GPS' handig omdat je dan de telefoon in de houder hebt staan en deze dus rechtop staat. Een kompas werkt nu eenmaal beter wanneer je hem plat houdt. Door de snelheid is richtingbepaling mogelijk met GPS.

In het veld echter, kan je beter de optie 'Gebruik kompas' kiezen. Die maakt gebruik van het interne kompas in de telefoon en die is bij mij (ik heb geen Galaxy S maar een HTC Desire HD) echt nauwkeurig.

 

Ontvangst kan met de interne GPS ontvanger wel eens minder zijn inderdaad. Ik heb dan ook een voorkeur voor een externe GPS ontvanger, bv. de Holux M-1200. Spaart nog batterijen ook.

Om je ontvangst te controleren kan je het programma 'GPS Status' eens proberen. Hiermee krijg je inzicht in hoeveel en welke satellieten je ontvangt.

 

Een afstand bereiken van 2 meter tot de cache is helemaal niet verkeerd, dat is zo'n beetje het maximale wat je met niet militaire apparatuur kan bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor deze informatie ,het is me allemaal duidelijk

Ik ga inderdaad die GPS status eens bekijken ,dat kon ik altijd zo

mooi controleren op mijn Garmin GPS.,maar kan hier dus ook.

Het kost inderdaad veel van je accu in je mobiel.

maar goed met autolader bij de hand kan je onderweg natuurlijk

weer gaan opladen.

Ik vraag me af of er verschil zit in de ontvanger van de satelietontvangst

van een mobieltoestel of los Gps toestel ?

Of is dat overal hetzelfde?

In mijn Garmin Vista had ik heel slecht bereik in bosrijke omgeving bijvoorbeeld

en in steden, elke keer weer wachten tot ik ontvangst had, ik werd er tureluurs van

en ging allemaal ten koste van het zoeken naar de cache wat daardoor veel langer duurde

en de lol gaat er da nwe lsoms vanaf.

Anderen met een ander toestel hadden daar helemaal geen last van...en ik stond maar met mijn

Garmin te wachten op ontvangst.

Dat is ook de reden dat ik ook gestopt ben met mijn Garmin Vista..

daarnaast is het natuurlijk reuze handig dat ik nu direct kan zien waar caches zich bevinden

dat bespaart die papieren rompslomp van uitdraaien telkens.

 

Maar goed ,zijn er dus krachtiger ontvangers in toestellen, die sneller en beter bereik hebben?

dat zou ik wel eens willen weten. Neem aan dat het niet in de keuze van het programma wat je kiest

voor de navigatie

 

Ik heb nu op mijn Galaxy Geochacing van Groundspeak (moest ik wel voor betalen)en C:Geo \(open source)was gratis en Neongeo (3 dollar)(dat laatste heb je nietveel aan)

Wat ik mis bij Groundspeak is dat handige topo kaart waar je alle caches ziet liggen,ook die je zelf gelogd hebt, dat

bekijk ik nu via C;Geo die trouwens gelijk een mooi menu'tje erbij geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Geocaching app kan je wel een kaartje zien, maar het werkt net iets anders dan bij c:geo. Kies Find Nearby Caches (of Advanced Search). Als je de lijst met caches ziet kan je met de menuknop en View on Map een kaart met de caches zien.

 

Wat de gps in de telefoon betreft: ik vind het beduidend minder van kwaliteit dan mijn Oregon, maar wel iets beter dan mijn oude Vista Cx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmiddag aa nde slag gegaan en het was een hele verbetering t.o.v mijn Garmin Vista

 

Constant bereik ook, waar ik ook liep en natuurlijk het prettige vorodeel dat je gelijk de

caches kunt opzoeken (nearby) allemaal prima en ook het loggen daarna.

alleen kon ik bij geoachaching Groundspeak niet de waypoints vinden om de coordinaten

in te vullen. Kan je vertellen waar dat zit of hoe dat moet>?

 

Ik heb het wel voor elkaar gekregen door te switchen naar C"Geo daar zit het wel op

Als je naar een cache gaat daar kan je een extra waypoint maken. Wel moet je oppassen

want ze werken daar niet met een . maar met een , tussen de getallen.

In ieder geval gebeurde het spelletje nu lekker vlot en het is geweldig dat je via

de "tom'Tom"die er opzit van google eerst nabij de cacheplaats wordt gebrach.

Eigenlijk kan je alles ermee doen.

 

Het enige nadeel wat ik eraan vind, dat het Touchscreen snel verspringt als je een verkeerde

handeling verricht en ook het typen van teksten en etc verloopt nog erg moeizaam,elke keer

corrigeren,dat gaat met een echt toetsenbord wel wat makkelijker.maar misschien went dat wel

die Spraak functie is erg handig

Verder is de accu toch wel snel leeg. Ok ,je wilt er ook een hoop mee doen ,maar als je

hee lde dag bezig bent lukt dat zeker niet met de Samsung ,maargoed je kunt hem weer opladen

in je auto onderweg.

Wellicht reserve accu meenemen

 

Dus nog even weten : Hoe de waypoint te vinden zijn op de Groundspeak navigator,wellicht iets over het hoofd gezien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van een reserve accu (je moet dan je telefoon uitzetten om hem te verwisselen) kan je misschien ook een powerpack gebruiken. Die laad je thuis (of in de auto) op en kan je onderweg gebruiken om je telefoon bij te laden.

Er zijn er in verschillende capaciteiten. Heb er zelf nog geen maar ik verwacht wel dat ik er snel eentje ga aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan toch ook met adapter bijladen in de auto (aansteker) of duurt dat erg lang?

 

Ok ,de functies heb ik nu allemaal door met Groundspeak ,ook de way points...

Vanmiddag alles uitgeprobeerd en was er erg tevreden over...

 

Hebben jullie al gehoord dat Apple de verkoop van de Samsung Galaxy heeft verboden

vanaf oktober. Dit omdat er veel dingen zijn overgenomen (plagiaat)

Samsung heeft nu ook een I tabled uitgebracht ,

Tja ,die Apple's kosten een godsvermogen en die van Black Berry en nu Samsung zijn net zo goed\

en stukken goedkoper. dat Black Berry playbook is ook gaaf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan toch ook met adapter bijladen in de auto (aansteker) of duurt dat erg lang?

 

Ja, dat duurt erg lang. :blush: Tijdens het laden moet je in de auto blijven en kan je dus niet onderweg zijn met die mooie lange multi. Zo'n powerpack is handig mee te nemen, snoertje eraan en je kan gewoon verder lopen. Bovendien: als je halverwege een lange wandeling bent ga je niet even terug naar de auto om daar minimaal een half uur te vertoeven zodat je batterij weer een beetje power heeft.

 

Hebben jullie al gehoord dat Apple de verkoop van de Samsung Galaxy heeft verboden

vanaf oktober. Dit omdat er veel dingen zijn overgenomen (plagiaat)

Samsung heeft nu ook een I tabled uitgebracht ,

Tja ,die Apple's kosten een godsvermogen en die van Black Berry en nu Samsung zijn net zo goed\

en stukken goedkoper. dat Black Berry playbook is ook gaaf!

Apple heeft bedongen bij de rechter dat de Galaxy telefoons, modellen S, SII en Ace, verboden worden. Maar alleen in de huidige verschijning.

Er is géén inbreuk gemaakt op vormgevingspatenten, alleen een stukje software dat ruim vóór oktober eenvoudig 'weg te patchen' is. Ik zie dus geen probleem: nieuwe software erop en gáán!

 

Naar mijn idee is Apple inderdaad way overpriced en ik wacht al een tijdje met smart op de HTC Puccini (ook een 10" tablet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...