Longboy Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 Hallo, We hebben deze week een Garmin 62st aangeschaft en zijn daar mee al druk doende om te geocachen. Nu wil ik dit graag papierloos doen. (ik ben geen premium member, maar dat hoeft volgens mij ook niet) Ik heb de LOC waipointfile van een cache gedownload en deze naar de 62st gekopiëerd. Nu kan ik deze echter nergens terug vinden. Ik doe waarschijlijk iets fout, maar wat????? Moet ik deze file converteren, of in een speciaal mapje zetten? Wie kan mij helpen? Groeten, Longboy
masterchef Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 Hoi, Je moet een PM zijn om de gpx bestanden naar je gps te sturen. In de gpx zit alle info en in de loc alleen het coordinaat. Het mooiste is om het te doen met GSAK. Masterchef
Team Gelaen Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 Het is niet helemaal waar wat masterchef zegt. Je moet pm zijn om gpx files van geocaching.com te kunnen downloaden. Als je gsak download en dat handmatig vult, kun je via gsak gpx files naar je gps sturen. Echter dat is heel bewerkelijk en kost daarom veel tijd. Veel makkelijker is het om idd pm te worden.
Longboy Geplaatst 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst 14 augustus 2011 Het is niet helemaal waar wat masterchef zegt. Je moet pm zijn om gpx files van geocaching.com te kunnen downloaden. Als je gsak download en dat handmatig vult, kun je via gsak gpx files naar je gps sturen. Echter dat is heel bewerkelijk en kost daarom veel tijd. Veel makkelijker is het om idd pm te worden. Ik heb net even met GSAK gespeeld, en dit is inderdaad bewerkelijk. Het gaat mij er in eerste instantie om de waypoints te plaatsen in de 62st als niet PM-er mbv de LOC waypoint file. Longboy
Team Gelaen Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 Volgens mij staat in de locfile alleen het coordinaat boven aan de pagina. Die loc file kun je wel weer inlezen in gsak en dan als gpx naar de gps sturen. De rest van de info heb je dan niet, dusc paperless wordt dan erg lastig, zonder beschrijving en hint.
vliegtuigteam Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 Tijdens onze vakantie dacht ik ook met een LOC-file te kunnen werken (met onze nieuwe map62s). Het is me toen via Mapsource/basecamp gelukt: bestand ingelezen en vandaaruit naar de GPS gestuurd. Kreeg inderdaad alleen de coordinaten over, zelfs niet of het een multi of een tradi betreft. We hebben heel wat gezocht naar caches die naderhand multi of mysterie bleken te zijn ! Nog tijdens de vakantie (veel regen,...) PM geworden en dan is het heel gemakkelijk. Wij werken niet met GSAK.We zetten gewoon met Windows verkenner de gpx bestanden op de gps, liefst in poquet queries, want dan gaat het in 1x. Succes.
Angulon Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 (bewerkt) Misschien dat ik iets mis, ben tenslotte nog maar net bezig: maar als je "gewoon" member bent dan kan je via de optie "Send to my GPS" de .gpx file van een cache gewoon versturen, je krijgt dan op je 62 een bestandje met de locatie en de naam van de cache (ook de grootte en de moeilijkheid). Bij een multi krijg je ook alle waypoints er bij (soms zelfs met de vraag bij die waypoint). Als premium member krijg je de beschrijving en de hint er ook nog bij, dus als gewoon member zal je die op papier moeten mee nemen (zo wie zo handig bij een multi) Ik hoor het wel als ik het niet goed omschreven heb Vel plezier, Angulon 14 augustus 2011 bewerkt door Angulon
Longboy Geplaatst 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst 15 augustus 2011 Misschien dat ik iets mis, ben tenslotte nog maar net bezig: maar als je "gewoon" member bent dan kan je via de optie "Send to my GPS" de .gpx file van een cache gewoon versturen, je krijgt dan op je 62 een bestandje met de locatie en de naam van de cache (ook de grootte en de moeilijkheid). Bij een multi krijg je ook alle waypoints er bij (soms zelfs met de vraag bij die waypoint). Als premium member krijg je de beschrijving en de hint er ook nog bij, dus als gewoon member zal je die op papier moeten mee nemen (zo wie zo handig bij een multi) Ik hoor het wel als ik het niet goed omschreven heb Vel plezier, Angulon Bedankt Angulon . Het werkt prima. Dit is voor ons eerst voldoende, het scheelt hoop typewerk om de coordinaten niet in te hoeven vullen. Longboy en Jan Plezier
Aanbevolen berichten