Spring naar bijdragen

Van Excel Naar Garmin


Grizzly-man

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een excellijst met kolommen in je GPS te zetten?

 

Ik heb een excelbestand met 17 kolommen. Daarvan zijn drie belangrijk.

Te weten de 2 kolommen voor het Noord en Oost coördinaat en een ID code.

Ik ben geen GSAK gebruiker en vroeg mij af of dit met dit programma te realiseren is.

Met andere woorden, kan GSAK een excelbestand inlezen, en dan via Mapsource in de GPS zetten?

Of gaat dit anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is GPX een XHTML achtig formaat (hoe heet dat ook alweer?). Dus met een beetje handigheid kun je dat denk ik via een Excel macro zo in een GPX bestand zetten. Ga dat wel eens proberen. Ben geen GSAK gebruiker maar wil wel handig de opgeloste puzzels mee kunnen nemen. Volgende week heb ik nog vakantie, dan ga ik eens knutselen. Ik maak ook voor ons interne cache logboek HTML bestanden uit de Excel lijst met gevonden caches, dus technisch lijkt het me niet te moeilijk. Alleen het GPX formaat even uitpluizen :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus met een beetje handigheid kun je dat denk ik via een Excel macro zo in een GPX bestand zetten.

 

Dit is misschien best mogelijk. Alleen ik ben gebruiker van programma's, geen programmeur.

Daar hebben anderen over nagedacht.

 

@ Team Ovis:

Je hebt een PM terug.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nu ook even tijd en het GPX formaat ziet er niet al te moeilijk uit. Heeft de doffer er een leuk projectje bij voor als de Kluskabouter puzzels weer eens niet willen vlotten.

 

@Grizzly-man, er zijn zoveel gebruikers. Ik ben nu net 1 van die knutselaars. Leuk dat er al iemand is die je kon helpen maar ik ga het zeker ook zelf maken. Scheelt weer papier meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, het is gelukt :dribble:

Een opgelost coordinaat als phantom cache in de Oregon geladen.

Dat wil zeggen dat ik een extra cache in de lijst krijg, maar nu met de echte coordinaten.

Eigenlijk zou ik de hele PQ moeten editen en de fake coordinaten door de echte moeten vervangen. Ach, dit werkt ook... als ik maar zorg dat ik sneller puzzels opraap dan ze oplos :thumbup:

 

Uiteindelijk lijkt het decimale cachenummer de clue te zijn om er een cache in te krijgen. Dus moet ik denk ik nog iets verzinnen om dubbele nummers te voorkomen B)

bewerkt door Duifjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...