Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Weet niet zeker dat dit een aan de 62 gerelateerd fenomeen is (het uitschakelen er van misschien wel..). In ieder geval: tijdens mijn vakantie viel het mij op dat de Topo Frankrijk kaart soms voor een deel donkerder afgebeeld werd, alsof er een schaduw op viel. Het zou kunnen dat op die manier word aangegeven welk deel van een berghelling in de schaduw komt, dat viel niet helemaal samen met de werkelijkheid. In ieder geval vond ik dat hinderlijk, het kwam de leesbaarheid niet ten goede.

Is het zo dat die "schaduw" de echte schaduw weer geeft, en kan die "optie" uitgeschakeld worden?

Mvgr & bvd,

Angulon

Geplaatst

Op mijn Oregon komt dat ook voor als ik meerdere kaarten actief heb. Het uitschakelen van de basiskaart loste bij mij het probleem op.

Geplaatst

Het kan ook wel eens de "Shaded Relief" functie kunnen zijn. Die maakte mijn topo kaart ook trager met idd een soort schaduw er over heen.

Bij mijn Oregon kan ik die vinden via "Stel in" --> "Kaart" --> "Geavanceerde kaartinstellingen" --> "Shaded Relief".

Die heb ik ingesteld op "Do not show" en daarmee is de kaart gelijk een stuk vlugger!

Geplaatst

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb gisterenavond gekeken op m'n 62, zie daar wel de optie gearceerd weergeven (of zo iets) bij de kaart opties, dat zou hetzelfde kunnen zijn, volgende keer in een berg gebied zal ik die optie eens uitzetten.

Mvgr,

Angulon

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...