Spring naar bijdragen

Compass Oregon 300


rustig

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen door uit te leggen hoe ik handmatig een NE coördinaat kan invoeren in een Oregon 300 om vervolgens in Compass mode daar naar toe te navigeren?

Wat wel kan is een Geocache laden (via de plugin software) vanaf de geocaching.com website. Mijn Compass mode werkt dan wel, ik kan kiezen uit alle Geocachings die in mijn Garmin staan.

 

Maar als ik handmatig (manueel) een NE punt wil ingeven doe ik dat met de Mark Waypoint en dan Save/Edit. Hier kan ik een handmatig WP opslaan. Via Where To? kan ik vervolgens naar dit WP navigeren.

Wanneer ik vervolgens voor Compass kies kan ik niet voor dit handmatige WP kiezen, das vreemd.

 

Wie herkend dit en kan mij helpen om buiten WP's in te voeren en vervolgens in Compass mode te gaan werken.. Firmware is trouwens zojuist op de laatste versie gebracht (versie 4.20)

 

Alvast bedankt.

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Mike,

 

 

Maar als ik handmatig (manueel) een NE punt wil ingeven doe ik dat met de Mark Waypoint en dan Save/Edit. Hier kan ik een handmatig WP opslaan. Via Where To? kan ik vervolgens naar dit WP navigeren.

Wanneer ik vervolgens voor Compass kies kan ik niet voor dit handmatige WP kiezen, das vreemd.

 

Wanneer je in "where to" het vernieuwde wp selecteert verschijnt deze op de kaart. Als je dan op "ga" toetst navigeert de gps naar dat wp (er verschijnt een lijn van je huidige positie naar het wp).

Als je dan teruggaat naar het kompas wijst deze in de richting van het wp.

 

Belangrijk is natuurlijk wel dat je GPS sateliteontvangst heeft anders blijft het kompas leeg.

 

Groeten,

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dacht ik inderdaad dat hij zou functioneren. Maar als ik dat doe kan ik in Where To, via GO naar de Cache navigeren maar als ik dan terug ga via het X en kies vervolgens voor Compass dan staat deze op de laatst gebruikte geocache, dat zie ik bovenin het beeld en krijg dit met geen mogelijkheid omgezet naar het WP dat ik hiervoor selecteerde.

 

nog een idee misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat bij onze Oregon 450 inderdaad ook mis als je 'm in het geocaching dashboard zet. Dan blijft ie stug naar de dichtsbijzijnde cache wijzen, ook als je via 'ga naar' een ander coordinaat opgeeft. Zucht... daar hebben we heel wat ergernis aan beleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Wolojoli, dat was het!

 

Als je in Compass mode zit moet je rechtsonder drukken en voor een andere mode kiezen dan GeoCaching.

 

Kan ik eindelijk de Android gsm van mijn vrouw thuislaten, zij ook weer blij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het profiel dusdanig aangepast dat hij alleen het geocachingdashboard laat zien als ik niet ergens naar toe navigeer. Zodra navigatie is gestart gaat hij naar 4. Zonder navigatie is het dashboard actief.. Dit kan als aangepast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel in > Kaart > Gegevensvelden > Aangepast >

Tijdens Navigatie op 4

Indien geen navigatie op Dashboard

 

Ik heb zo ongeveer de nieuwste firmware geïnstalleerd. Weet niet of dat hiervoor nodig is. Maar ik vind deze optie wel heel erg makkelijk.

 

En ik gebruik een 550t en geen 300. Maar dacht dat alle Oregons wat dat betreft wel ongeveer hetzelfde kunnen.

bewerkt door lingbeek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...