Spring naar bijdragen

Scannen eigen kaarten.


alhambra

Aanbevolen berichten

Nog even scannen van kaarten;

 

Inmiddels is het wel gelukt een kaart van Newzeeland van de site van www.GPSriders.net-New Zealand Garmin mapping in Mapsource te krijgen maar deze kaart geeft alleen een veld met plaatsnamen en als je dooklikt op de site kan je de rest krijgen voor 20 US $?

 

Nou ga ik voorlopig niet naar New Zealand, maar als je dat wel zou doen is daar een kaart van te krijgen;

Echter geen autorouting, maar goed dat hoeft geen punt te zijn. Een route is wel te maken met waypoints.

 

Leerzaam vind ik wel om te zien wat er gebeurt met het aanmaken van een key in de regedit van mapsource.

Ik kan me voorstellen als je bekend bent met software op dit nivo dat de beschrijving bij keenpeople je genoeg zegt; ik moet nog wat oefenen want de kaarten uit my maps van Ozi werden ook na hernieuwde calliberatie met lat/lon en opgeslagen als .map file geweigerd door mapedit wegens de onbekende factor Rijksdriehoekmeting.

Misschien heeft iemand een tip.

 

Feit blijft, denk ik dat als je welke kaart dan ook werkend krijgt in Mapsource dat je routeplanning een handmatige zaak blijft.

De andere detailering van de gewenste kaart zal de doorslag moeten geven om het te doen in combinatie met het niet wenselijk zijn van het gebruiken van je laptop want anders neem je voor het sporadische geval dat het wenselijk acht maar even de laptop met die andere kaart.

 

Ik geloof zeker dat het een kick geeft om in je GPS je eigen kaarten te gebruiken.

 

Ik vind het niet verkeerd om verder dan de bekende merken te kijken, maar de overstap lokt mij alleen als je de software goed compatable hebt in combinatie met betere ontvangst, snellere start, groter beeldscherm en meer opties in relatie tot een daarvoor aanvaardbare prijs.

De Alan 500 kan een begin zijn met het gebruik van de software van anderen, grote verwisselbare geheugenkaart, groter beeldscherm maar zonder het beschikbaar geven van de manual valt daar weinig over te zeggen.

Of ik moet iets gemist hebben.

 

Zelfbouw zoals een Rockwell heeft in mijn beleving weer van alles te weinig, dat zelfbouw aantrekkelijk maakt.

 

Modificeren van een Etrex lijkt vanaf een foto van het binnenwerk een optie met high end kunstjes, maar de zaak eenmaal uit elkaar hebbend sta je met een soldeerkanon in Madurodam. Bibberen verboden.

Kijkend naar een paar componenten dan valt er wel wat te doen.

 

Ergo voorlopig is de Vista een hartstikke knap apparaat waar je hier en daar een beperking van kunt ondervinden, maar we moeten het er voorlopig mee doen.

 

Alhambra,

Vooral doorgaan met zoeken en vermeldt de site erbij waar het staat.

Het blijft interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een review op de cobra gps 500; goedkoop is duurkoop?

 

 

This thing is garbage! (samenvatting als je pest aan engels hebt; dit ding is rotzooi)

 

November 22nd, 2003

 

Pros: The user interface is nice, and the joystick scrolling is very handy.

Cons: Please read body of main review. Won't hold satellite lock.

 

The Bottom Line: Don't buy the Cobra GPS 500, unless you live in the middle of a wide open field! It will not perform up to usual GPS standards.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Full Review

I purchased a Cobra 500 intending to replace my little base model yellow Garmin Etrex. I am an avid hunter and outdoors person, and have used my Etrex extensively. I thought the 18 channels and FAST acquisition software would lead to increased sensitivity and greater accuracy. Was I ever disappointed! This morning I used it to try and locate my treestand in the dark, and the Cobra unit let me down. I have made the same trip through the woods with my Garmin Etrex many times, and it led me straight to that waypoint. However, the Cobra led me to a position approximately 800 feet away from this target, and the satellite coverage constantly dropped out in areas where my little Etrex easily holds sattelite lock.

 

The Cobra 500 will not hold satellite lock in any kind of tree cover, and even worse, it even gives errouneous readings and directions to waypoints. This thing is absolute junk! I have owned other Cobra products over the years and have been extremely satisfied with their performance...however, sadly the GPS 500 does not live up to the normally solid performance of Cobra products. Take my advice...save your money and buy a Garmin, because the performance of the Cobra GPS 500 is extremely disappointing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm ik dacht toch echt ergens een betere review te hebben gezien maar okee dit neem ik mee.

Overigens zat ik al meer te denken aan die magellan maar die fijne amerikaan reageerd tot op heden nog niet op mijn mail :unsure:

 

Heb trouwens ook al ergens een Alan gesignaleerd voor onder de 270 euro hier in NL.

Kan het adres wel even opzoeken staat op andere pc, komt dus nog als iemand hem wil hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even die Alan 500.

Inmiddels de manual wel gevonden en bekeken

 

V Ik heb uit de informatie niet een helder antwoord kunnen halen en dat kan aan mij liggen of je bijvoorbeeld mapsource kaarten kunt laden in de Alan 500. "compatible" via mapedit? Maar inmiddels van een duits forum geplukt;

 

 

GarminMaps kannst Du konvertieren, indem Du die diesen Maps zugrunde liegenden .img-Dateien in MapEdit öffnest und als .crd-Dateien speicherst. Diese crd-Dateien kannst Du dann in MapShow zu einer .lst-Datei zusammenfassen, die der MAP lesen und benutzen kann.

 

Prinzipiell geht das auch anders herum, allerdings brauchst Du dann noch die Programme cGPSmapper.exe und eventuell pGPSmap.exe, die aus dem Format von MapEdit (.mp) wieder .img-Dateien erzeugen können.

 

 

-Het zou verder wel aardig zijn al je hem mocht testen en dit uitproberen evenals de kwaliteit van de ontvangst onder moeilijke omstandigheden.

-zou er autorouting op kunnen.

Als dit allemaal mogelijk is heb een dijk van een apparaat voor relatief weinig geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...