Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tijdens onze vakantie liepen we na een batterijwissel tegen de volgende melding aan: system software missing

Wat we ook probeerden, de Oregon 550 was veranderd in een baksteen!

Gelukkig beschikken we over een reserve (60CSx) en konden we toch (na een Fon spot te hebben gevonden) wat caches inladen en onze reis tot Helsinki overbruggen. Daar hebben we een nieuwe 550 gekocht en voorzien van de Pocket Queries die we op de laptop hadden staan.

Tijdens de reis nog wel gezocht naar een oplossing maar het enige wat we tegen kwamen was dat hij opgestuurd moest worden (zit nog in de garantie) wat we vandaag hebben gedaan.

Mijn vraag is of deze melding echt niet zelf verholpen had kunnen worden en/of iemand weleens hetzelfde heeft gehad? De gps is via de pc niet te benaderen overigens. De pc herkent het apparaat niet en ziet niet eens dat er iets is aangesloten. Met kaartje / zonder kaartje / met batterijen / zonder batterijen / aan-uit knop lang indrukken .. de melding 'system software missing' blijft terugkeren.

Geplaatst (bewerkt)

harde reset geprobeerd?

Dat wil zeggen: linker bovenhoek van je scherm ingedrukt houden en de gps aanzetten

bewerkt door *BaJo*
Geplaatst

Nee, niet geprobeerd. Niet tegen gekomen tijdens het zoeken naar een oplossing. Wellicht dat iemand anders er ooit iets mee kan .. de Oregon is al met de post.

Bedankt voor de tip!

Geplaatst

Vandaag gebeld door de leverancier .. de Oregon wordt onder garantie vervangen voor een nieuwe!

Schijnbaar is een dergelijke melding niet zo eenvoudig op te lossen ..

Geplaatst

dan ben ik erg benieuwd wie je leverancier is.

want vind ik de echte no no-nonsense gerantie.

gr montebalodo

dan ben ik erg benieuwd wie je leverancier is.

want vind ik de echte no no-nonsense garantie.

gr montebaldo

Geplaatst

futurumshop

ik begrijp alleen je opmerking niet, zou je deze willen toelichten?

Geplaatst (bewerkt)

want vind ik de echte no no-nonsense gerantie.

gr montebalodo

Ik vind het hartstikke mooi en ik mag hopen, dat ik dezelfde behandeling krijg, mocht er ooit wat loos zijn met mijn Orgeon of Dakota. Neem aan, dat je bedoelt, dat de leverancier een no-nonsense beleid hanteert. Geen gemekker, gewoon vervangen????

bewerkt door Snapernixvan
Geplaatst

Hallo

Hierbij mijn reactie op je vraag

Snapernixvan heeft al precies geschreven wat ik bedoel.

Leveranciers die GOEDE garantie geven mogen toch best genoemd worden?

En garantie is nog wel eens nodig bij dit merk. Hierbij spreek ik uit ervaring want mijn Colorado is destijds al een keer vervangen en daarna 2x een Oregon (Ook allemaal onder garantie)

En vragen over defecte toestellen komen vaker voor op dit forum

Ik vind het hele garantie gebeuren bij Garmin niet zo duidelijk.

via de Nederlandse importeur geleverd wordt in Nederland afgehandeld en andere apparaten moeten naar Engeland.

Hoe weet ik als consument nu waar mijn apparaat vandaan komt?

Het lijkt mij zeer logisch dat een wereld merk als Garmin ook wereldwijde garantie geeft. Vooral omdat het ook nog eens over navigatie gaat.

En als mensen een goede ervaring hebben dan vertel je dit automatisch verder. Zie ook bovenstaand garantiegeval

Sony bijvoorbeeld heeft ook een landen politiek. Vorig jaar in Spanje een cardreader gekocht. Je denkt een wereldmerk dat zit wel goed.

Gaat kapot, (ja ik heb nog wel eens pech zoals je kunt lezen) neem je contact op met de Nederlandse importeur geeft niet thuis en verwijst naar Spanje.

Een van de mooiste voorbeelden is bv Logitec (muizen) daar hebben ze een top garantie. En dan twijfel je niet meer over het merk bij vervanging.

Maar er zijn wel meer voorbeelden van bedrijven die de garantie goed geregeld hebben.

gr Montebaldo

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...