Twentse Mug Geplaatst 17 juli 2011 Geplaatst 17 juli 2011 Nog een voordeel van de nieuwe eTrex serie ( 10, 20 en 30 ) is dat ze al geschikt zijn voor Gallileo, het Europese satnav systeem wat over een paar jaar operationeel wordt. Interessant nieuws. De eTrex heeft dezelfde GPS-chipset (Sirf Star III) als mijn Nokia N97. Dus die zou dan ook geschikt te maken zijn voor Gallileo?
René Bliekendaal Geplaatst 20 juli 2011 Geplaatst 20 juli 2011 Is de eTrex 30 net zo gevoelig als de 62s? Tja ik had een Vista HCx. Leuk ding maar dat ding spookte behoorlijk in bosrijke omgevingen. Nadeel is van de etrex is gewoon dat de antene echt in het aparaat zit. Wij zijn hier express overgestapt naar de gpsmap 62s vanwege paperless (dat hebben de nieuwe etrexen ook) en de "externe antenne". Na nu 4 weken te cachen met een gpsmap 62s zou ik niet meer terug willen naar een etrex. Mijn gps spookt nu veel en echt veel minder. Enige voordelen van een etrex tov de gpsmap zijn dat hij wat kleiner is en goedkoper is dan een gpsmap 62s.
Team Gelaen Geplaatst 20 juli 2011 Geplaatst 20 juli 2011 Als je kijkt hoelang een gps meegaat kan het wel zeker iets zijn om rekening mee te houden. Voorbeeld, ik heb hier nog een Garmin GPS12 en GPS12XL liggen, werken alle 2 nog ( alleen van de XL moet ik de backup batterij vervangen ), zijn meer dan 10 jaar oud ................ Op zich heb je natuurlijk gelijk. Echter ik heb zelf 7 jaar met mijn eerste gps gedaan en ik denk dat ik ongeveer de enige ben. Als ik hier soms lees hoe snel sommige nieuwe gps-sen kopen...het lijkt soms wel 1 op 1 met het uitkomen van nieuwe modellen te gaan
Aanbevolen berichten