Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik denk exemplarisch. op forum.gps.nl heb ik daar nl niets over gelezen

Er is wel een draadje over op het gps forum en wel deze (scroll even naar dit bericht en verder voor de uitleg).

De conclusie is dat het merk en type SD-kaartje blijkbaar veel uitmaakt. Ik zelf heb er gelukkig geen last van.

Bedankt voor de tip. Ik ga het eens op mijn gemak bekijken. Aan het SD kaartje zou ik werkelijk nooit gedacht hebben....

• 4 weeks later...
Geplaatst

Wellicht een tip: Sanyo heeft nu Eneloop batterijen van 2500 mAh (heten XX) en zouden beter moeten zijn dan de normale Eneloop's.

Voordeel van de eneloop's tov de NiMH 2700 batterijen is dat de Eneloops nauwelijks leeglopen indien ze niet worden gebruikt. Dit is bij de NiMH wel het geval.

Geplaatst

Ik gebruik Eneloop (2000) in de 550. Tijdens een hike van 5 dagen (en de gps 8 a 9 uur aan stond) en tracklog constant aan stond heb ik 16 batterijen verbruikt (8 wissels). Om precies te zijn heeft de gps 42.55 uur aan gestaan (5.30 uur per wissel). Chirp uit / verlichting uit / niet gebruikt om door het menu heen te 'bladeren' / alleen maar een tracklog genereren. Ga je dan ook nog actief bladeren / beschrijvingen lezen / kaart bekijken (inzoomen - uitzoomen) / etc. lijkt het mij dat je er korter mee doet.

Zet je de tracklog uit dan haal je het wel om er een dag mee op pad te gaan.

Mijn ervaring ..

• 2 weeks later...
Geplaatst

Wellicht een tip: Sanyo heeft nu Eneloop batterijen van 2500 mAh (heten XX) en zouden beter moeten zijn dan de normale Eneloop's.

Voordeel van de eneloop's tov de NiMH 2700 batterijen is dat de Eneloops nauwelijks leeglopen indien ze niet worden gebruikt. Dit is bij de NiMH wel het geval.

Ik gebruik nu zo'n 2 weken deze Sanyo XX (2500) Eneloop's (icm Sanyo snellader => http://sk.nkon.nl/sanyo-eneloop-lader-mqr06-e-4-3uwx.html ) en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben! 1 doosje met reserve batterijen gaan uiteraard altijd mee maar ik heb ze pas 1x hoeven te wisselen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...