Spring naar bijdragen

Wat Houdt Bonusvraag/bonuscache In?


Groningen_83

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb van het weekend samen met wat familie mijn eerste cache-tocht gelopen. Dat is me erg goed bevallen. Zo goed zelfs dat ik nu zelf ook een gps ontvanger heb besteld. Ik ben nu op het internet geschikte tochten aan het uitzoeken. En langzamerhand raak ik steeds bekender met verschillende termen. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat een Bonus is. Ik lees bijvoorbeeld: ¨Voor de bonus de volgende vraag op de cache locatie: Welke naam heeft de singel die door het plantsoen loopt en uitkomt op de Wilhelminakade? Antwoord O= ¨

 

Wat moet ik dan verstaan onder een bonus, en is die dan te gebruiken voor een zogenaamde bonuscache?

Dus samengevat is mijn vraag: wat is een bonus en wat is een bonuscache?

 

bvd,

:)

bewerkt door Groningen_83
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een bonuscache is een cache die als bonus verbonden is met losse ander caches. Je kunt bijvoorbeeld losse caches doen en in die caches vind je een cijfer of letter wat je moet gebruiken bij de bonuscache, of je mnoet een vraag ter plaatse beantwoorden en dat antwoord moet je bij de bonuscache weer gebruiken. Vaak kun je bonuscache alleen maar goed oplossen als je eerst de andere caches gedaan hebt. Dan heb je b.v. 6 caches gedaan, 6 codes gevonden en die codes zijn dan nodig om voor de zevende cache een coordinaat te berekenen.

Een bonuscache is niets meer waard dan een gewone cache, het is meer de spreekwoordelijk 'kroon op het werk'. Het bewijs dat je alle bijbehorende caches ook gedaan hebt. Soms heeft een bonuscache ook als beloning een banner en vaak zijn de logjes die mensen achterlaten bij de bonuscache uitgebreider dan bij niet-bonuscaches. Je hoeft uiteraard een bonuscache niet te doen, je kunt ook alleen een of meerdere van de gewone caches die tot een serie behoren gebruiken.

een paar bonus-series die ik m onlangs heb afgerond zijn: de 20 van Alphen aan den Rijn (bestaat uit 19 traditional caches waar je steeds een getal in vindt en van die 19 maak je uiteindelijk een 20ste: de bonus)en de bruggen van Alphen aan den Rijn. (10 korte wandelingen rond de grote bruggen in Alphen met als laatste ook weer een bonus)

 

Alles is mogelijk: er zijn kleine series met 2 losse caches en een bonus (zwembadreeks in Zutphen) of grote series (meer dan 100 caches in het TURBO rondje Roosendaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...