Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste medecachers, wij willen een nieuwe GPS kopen en hebben ons oog laten vallen op de Oregon 450 of Oregon 450T. Het verschil tussen de 450t en 450 zonder t is ons gedeeltelijk duidelijk. Maar we hebben nog enkele vragen. Ik hoop dat er Oregon 450 gebruikers zijn die ons even deze vragen kan beantwoorden.

Graag jullie reviews, ook de slechte ;-)

1) Kan ik op een kaart van de oregon meerdere caches downloaden

2) Kan ik alle topo kaarten downloaden op deze garmin

3) Is deze Garmin mapsource compatible (zal wel maar wil het toch even vragen)

4) Is een touchscreen niet een beetje te fragiel voor zwaardere caches. Wij hebben nu een robuuste Garmin die een keer mag vallen

5) Wat is de nauwkeurigheid, hoeveel meter gemiddeld. Wij zitten nu met een nauwkeurigheid van gemiddeld 3 meter

Alvast bijvoorbaat dank

Team Remco75

Geplaatst

Hallo 'remco75'

inmiddels zijn we ruim een jaar in het bezit van de oregon 450 (hiervoor hadden we de Etrex Legend) en we zijn meer dan tevreden met het toestel. Hieronder per vraag ons antwoord:

1) Kan ik op een kaart van de oregon meerdere caches downloaden

-> Geen enkel probleem, tot een maximum van 5000 caches kan je ze op de oregon zetten. Wel is het zo dat de html-tekst van erg lange cache beschrijvingen ergens stopt, ik heb nog niet precies uitgezocht na hoeveel tekens, dus dan is een papieren print toch handig om mee te nemen

2) Kan ik alle topo kaarten downloaden op deze garmin

-> 'alle' durf ik niet te zeggen, maar volgens mij wel alle die via mapsource te gebruiken zijn. We hebben zelf topo-benelux, topo-duitsland, topo-oostenrijk, open street map, on route wandel en fiets. NB. Niet alle tegelijk draaiend, hoewel dat (afhankelijk van de beschikbare ruimte op de sd-card) wel kan, meestal hebben we topo-benelux actief.

3) Is deze Garmin mapsource compatible (zal wel maar wil het toch even vragen)

-> ja dus, zie ook vraag 2

4) Is een touchscreen niet een beetje te fragiel voor zwaardere caches. Wij hebben nu een robuuste Garmin die een keer mag vallen

-> wij hebben nog geen probleem ermee, hoewel je op het internet ook andere verhalen leest. We hebben wel een beschermingshoes eromheen met transparant gedeelte voor het touchscreen. Kost geloof ik 24 euro.

5) Wat is de nauwkeurigheid, hoeveel meter gemiddeld. Wij zitten nu met een nauwkeurigheid van gemiddeld 3 meter

-> we hebben nu meestal een nauwkeurigheid van ook gemiddeld 3 meter.

Geplaatst

Ik heb mijn Oregon nu van begin januari. En ik kan alleen maar onderschrijven wat de Zaaiers aangeven.

Zelf denk ik dat het touchscreen van mijn HTC Desire een stuk kwetsbaarder is dan het scherm van de Oregon.

Suc6 met jullie keuze.

Gast JackHoe
Geplaatst

Mapsource "ziet" niet alles wat op de Oregon staat. Als ik caches erop heb staan, herkent mapsource deze niet. Maar daar gebruik ik het gratis te downloaden Basecamp voor. Dat programma is ook handig met andere extra opties die Mapsource weer niet heeft. Ik vind het prettig om ze beide te gebruiken. Ik heb zowel een Oregon als een Map60Csx. Aan nauwkeurigheid zijn ze vergelijkbaar van kwaliteit.

Geplaatst

Volgens mij is het enige verschil tussen de 450 en de 450T de kaart die in de T versie aanwezig is. Zelf hebben wij de 450T, maar de kaart die er standaard in zit gebruiken we niet. Dus als je al kaarten hebt en gebruikt, of wilt kopen dan is de keus niet zo moeilijk meer.

Geplaatst

Ja, het touchscreen is ZEER fragiel. Na 3 maanden had ik al een "sterretje" in het scherm (met beschermfolie), hij hangt aan een necklace en is vermoedelijk "gebotst" tegen mijn broeksriem.

In China een nieuw touchscreen gekocht voor enkele euro's en ik heb het defekte scherm zelf hersteld. De Oregon ligt nu in de kast omdat ik een 62s gebruik...

Gast godzuki
Geplaatst

Het touchscreen is niet fragiel, heb de 450 al een paar keer flink op de grond laten pleuren en dr zit nog geen krasje op het scherm, keertje overheen gefietst per ongeluk en ook nx mee aan de hand, de 450 kan best een stootje hebben is mijn ervaring.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...