astrid van e Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 (bewerkt) Heb een hele oude garmin gps 60 gehad. Deze is onder bladerdek vaak het spoor bijster, heeft heel veel vertraging en het kompas is ook vaak de weg kwijt. Helaas ben ik hem gisteren verloren, dus nu moet er echt een nieuw apparaat komen! gekeken naar de 60 csx, mooi en ongeveer "bekend", maar ik vraag me af of ik zoveel functies nodig heb. Of de e Trex legend. Alleen zit daarop geen electronisch kompas. Gezien mijn ervaringen wel handig, of niet?? Kan iemand mij een beetje wegwijs maken? Zodat ik weer snel met deze verslavende hobby verder kan groet,Astrid 30 mei 2011 bewerkt door astrid van e
Bolle1961 Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 de 60CSx is uit produktie, hiervoor in de plaats is de 62 serie gekomen de eTrex Legend HCx is een fijn apparaat, deze heb ik zelf ook. wil je toch een kompas, kijk dan eens naar de eTrex Vista HCx. al heb ik zelf liever een los kompas
astrid van e Geplaatst 30 mei 2011 Auteur Geplaatst 30 mei 2011 Dank je, ik ga even snuffelen. Heb je een los kompas naast je gps. Geeft deze geen richting aan dan?
Bolle1961 Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 gps geeft ook de richting san hoe je moet lopen. maar om even een richting te bepalen vind ik een los kompas handiger. als je een gps met ingebouwd elektronisch kompas hebt moet je naar je kompas scherm toe, met een los kompas hoeft dat niet
Oemoemenoetjes Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 de 60CSx is uit produktie, hiervoor in de plaats is de 62 serie gekomen de eTrex Legend HCx is een fijn apparaat, deze heb ik zelf ook. wil je toch een kompas, kijk dan eens naar de eTrex Vista HCx. al heb ik zelf liever een los kompas Dit snap ik niet helemaal. Ik heb zelf de Etrex Legend HCx en loop de laatste meters naar de cache altijd op het kompas. Deze zit ingebouwd en kan je met een druk op de rechterbovenknop komen. Of is dat niet het kompas dat bedoeld wordt?
Bolle1961 Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 nee, dit kompas werkt alleen als je beweegt, het gebruikt nl de gps signalen voor het berekenen van de richting. de Vista HCx heeft een elektronisch kompas, dit werkt ook als je stilstaat. dit kan je zien als je stilstaat en je dan omdraait, de Legend HCx blijft dan dezelfde koers aangeven, de Vista HCx en een echt kompas geven dan de echte koers aan, je ziet de naal bv bewegen van zuid naar west, uiteraard afhankelijk in welke richting je draait.
fastfolkert Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 Ik heb ze allebei. Het kompas van de Legend HCX is geen magnetisch kompas, maar werkt alleen als je beweegt. Hij gebruikt de gps-informatie voor de richting. De 60CSx heeft een magnetisch kompas dat, net zoals een normaal kompas, ook werkt als je stilstaat. En dat is erg handig. Beide modellen hebben hun issues weet ik uit ervaring: 60CSX: iets betere ontvangst dan Legend HCx, menu's snel bereikbaar via knopjes, knopjes slijten snel, aan/uit knop na 2 jaar bijna niet meer werkend. Legend HCx: rubber rand in 3 jaar al 2x losgelaten. Ideaal voor op de fiets, past nog makkelijk in de broekzak. YMMV, FF
Oemoemenoetjes Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 Aha nu snap ik het verschil! Bedankt voor de verduidelijking! Lijkt mij wel handig zo'n electronisch kompas. Maar is die 60c sx niet veel duurder? Ik had mijn gps voor iets van 140 euro.
fastfolkert Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 Aha nu snap ik het verschil! Bedankt voor de verduidelijking! Lijkt mij wel handig zo'n electronisch kompas. Maar is die 60c sx niet veel duurder? Ik had mijn gps voor iets van 140 euro. Ja, die was rond de 300 Euro dacht ik. Je kunt natuurlijk ook bij de Bever zo'n Recta vloeistofkompas kopen voor twee tientjes. Werkt ook goed (misschien nog wel beter) en je oude gps behouden....Geocachen kan met de simpelste GPS!
Bolle1961 Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 GPSmap60 serie is uit produktie, in principe niet meer leverbaar GPSmap62 serie is daar voor in de plaats gekomen
astrid van e Geplaatst 30 mei 2011 Auteur Geplaatst 30 mei 2011 Dank je wel allemaal voor je antwoorden en uitleg. Weet nu wat beter waar ik naar moet kijken, wat het inhoud enzo. Ik ga even kijken wat ik nu belangrijk en of nodig vind. En wat in mijn budget past natuurlijk. Ga er niet te lang over doen hoor, want dat ik mijn verloren gps 60 weer terug krijg, dat geloof ik eigenlijk niet en ik wil zo snel mogelijk weer verder. Er liggen nog zo veel caches!!!
Bolle1961 Geplaatst 30 mei 2011 Geplaatst 30 mei 2011 als je in de buurt van Rozenburg ZH woont mag je mijn GPSmap60 wel tijdelijk lenen
astrid van e Geplaatst 31 mei 2011 Auteur Geplaatst 31 mei 2011 Dank je voor je aanbod ! Erg geschikt. Ik heb al een nieuwe besteld overigens. Het is een e trex vista geworden. Ben heel benieuwd. Groet,Astrid
De Oliva's Geplaatst 31 mei 2011 Geplaatst 31 mei 2011 nee, dit kompas werkt alleen als je beweegt, het gebruikt nl de gps signalen voor het berekenen van de richting. de Vista HCx heeft een elektronisch kompas, dit werkt ook als je stilstaat. dit kan je zien als je stilstaat en je dan omdraait, de Legend HCx blijft dan dezelfde koers aangeven, de Vista HCx en een echt kompas geven dan de echte koers aan, je ziet de naal bv bewegen van zuid naar west, uiteraard afhankelijk in welke richting je draait. De 60cx heeft inderdaad geen elektronisch kompas, maar de csx wel dacht ik. We hebben zelf een 60cx want ik zie het nut van het kompas niet zo- als je graden en meters moet lopen kan je die ook gewoon ingeven- en de cx bevalt uitstekend. Prijs weet ik zo niet meer maar het was destijds toch wel een heel goede koop qua prijs/kwaliteit.
Aanbevolen berichten