Spring naar bijdragen

Welke Software


Dennes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Allereerst zal ik me even voorstellen; Ik ben Dennes Christiaans en woon in Middelburg (zeeland).

Ik heb me ingeschreven voor deze nieuwe hobby om te ontdekken of ik dit erg leuk ga vinden.

Momenteel ben ik aan het ontdekken hoe het allemaal in z'n werk gaat.

Nu heb ik alleen een vraagje;

Welk gps software progje kan ik gebruiken op de mobiele telefoon?

Ik wil daarvoor de HTC Snap gaan gebruiken. Deze telefoon heeft interne gps.

Later ben ik wel van plan om een gps-apparaat aan te schaffen maar voorlopig wil ik het met m'n

mobiele telefoon proberen.

 

Alvast bedankt voor de eventuele reacties,

Dennes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal toch adviseren een echte GPS te kopen. Marktplaats of Nieuw. Voor ongeveer €100,= heb je een eenvoudig maar goed GPS. Dit verhoogd absoluut het cache plezier. Ik heb het eerst ook geprobeerd met een mobiele telefoon. Uiteraard zijn er misschien ook Mobiele telefoons welke wel goed te gebruiken zijn.

 

Veel cache plezier gewenst.

 

Jean Nijhuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed heb is jouw phone eentje met Windows Mobile 6.5

Ik zelf heb een Palm Treo met WM 6 (zonder gps) en ik heb ondervonden dat de volgende (als enige?) progjes goed werken;

 

Cachemate (ongeveer 8 euro, let goed op dat je de goede versie download!) Je kunt daar caches in opslaan (makkelijk via Gsak (gratis)

Gatecacher (gratis) maar aangezien ik geen gps er op heb zitten, werkt deze voor mij niet optimaal

PczII (gratis) Volgens mij is deze niet helemaal legaal maar werkt erg goed.

 

De phone gebruik ik om info op te zoeken en eventueel zonder papier te lopen in het buitenland. Daarnaast heb ik een Etrex Vista HCx

Succes!

bewerkt door Helene
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer gewoon met je telefoon, als je bevangen wordt door het virus ga je waarschijnlijk voor de nauwkeurigheid een gps kopen :)

Succes met zoeken

 

Waarom is een GPS nauwkeuriger dan een telefoon met GPS?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer gewoon met je telefoon, als je bevangen wordt door het virus ga je waarschijnlijk voor de nauwkeurigheid een gps kopen :)

Succes met zoeken

 

Waarom is een GPS nauwkeuriger dan een telefoon met GPS?

 

Vaak heeft (lees: vroeger had) een telefoon geen ingebouwd 'echt' kompas. Daardoor is het bepalen van de richting die je op moet lopen alleen te doen wanneer je beweegt. Aan de hand van de wijzigende metingen kan de telefoon dan je richting bepalen. Voor autonavigatie goed genoeg, voor geocachen is dit niet voldoende.

Bovendien heeft (lees: had) de GPS ontvanger in je telefoon vaak minder goede hardware voor het bepalen van je positie. Aantal satellieten dat tegelijkertijd ontvangen kan worden en dergelijke.

Als derde nadeel is te noemen dat de software vaak nog even 'doorloopt' wanneer je plotseling stil gaat staan. Er wordt dan gerekend met de snelheid die je had en de richting waarin je liep om alvast het volgende coördinaat 'voor te berekenen'. Andersom kan ook: Wanneer je gaat bewegen duurt het eventjes voordat de software dat 'doorheeft'. Deze verschijnselen worden static-navigation genoemd.

Het schijnt dat GPSr apparatuur deze verschijnselen niet of in ieder geval minder vertonen.

 

Zelf kan ik dat niet beoordelen want ik heb vandaag (onder andere) mijn 100e cache gevonden en samen met alle voorgaande was dit zonder een 'echte' GPSr. Gewoon met mijn smartphone dus en, eerlijk is eerlijk: een externe Bluetooth GPS ontvanger.

Voornaamste reden van die externe ontvanger is dat dit de batterijen spaart en wellicht toch een betere ontvangst heeft dan de interne GPS van de telefoon zelf.

Hiervoor had ik een Sony-Ericsson Xperia X1, sinds een maand of twee heb ik deze vervangen door een HTC Desire HD.

De externe Bluetooth GPS ontvanger is een Holux M-1200

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...