Spring naar bijdragen

Route Berekenen Op Computer Of Gps? En Andere Domme Vragen


vliegtuigteam

Aanbevolen berichten

Op het gevaar af dat het domme vragen zijn...maar ik kom er niet uit, na een middagje forum surfen. Ik zie heel veel bomen en steeds minder bos...

 

Wij zoeken een GPS met kleurenscherm en kaarten. We denken nu aan de etrex legend of vista hcx, of de map62 (maar die is weer een stuk duurder)We willen niet alleen een rechte roze streep zien maar soms ook een route berekenen. Kun je dat met je GPS doen, of doe je dat vooraf op je PC? Kan dat met alle kaarthoudende GPS-sen?

 

Ik begrijp dat je er dan wel een bepaalde soort kaart in moet laden? Kan elke kaart-gps elke kaart aan?

 

Ik heb al heel wat vergelijkingen gezien, maar waar kun je vinden hoe goed de ontvangst is? DE firma Garmin vond natuurlijk alle apparaten goed....

 

En waarom is de map62 zoveel duurder? Meer geheugen en draadloos communiceren kan ik vinden maar zit er een betere ontvanger in oid?

 

Waarom zou je meer geheugen willen hebben als je er toch een memorycard in kunt doen?

 

Bedankt alvast, voor diegenen die de moeite nemen om wat licht te schijnen op mijn vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Allereerst domme vragen bestaan niet

 

Over de kaarten, ik heb toevallig open source fietskaarten in de gps gezet (Legend HCx) en die zijn routeerbaar (zelf route berekenen)

Je kan met mapsource ook een route plannen en die met de GPS rijden op de fiets of met de auto van WP naar WP

Er zijn vele kaarten te koop van Onroute en Garmin.

De ontvanger van de GPSmap62 is goed

Hij is zo duur omdat het een nieuwer type is

De Etrex Vista en de GPSMAP62S en alle Oregon types hebben een Electronisch kompas (die het ook stilstaand doet) en een barometrische hoogtemeter.

Ook heeft de Etrex serie en de GPSmap serie de mogelijkheid om gevarenzones in te stellen (dit kan bij bepaalde berekeningen het zoeken van een volgend wayoint vermakkelijken)

Heb helaas geen ervaring met de gpsmap62, maar er is een draadje over deze gps door Bloodwoosj

Ik ga zelf de Oregon 450 halen als aanvulling op mijn Etrex Legend Hcx

 

Kijk eens op www.gps.nl www.dealbird.nl www.navi.nl

 

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...