Spring naar bijdragen

Overschakelen Naar Microsd

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb een vraagje. Ik heb een oregon 450 gekocht.

En nu heb ik op het toestel zelf benelix en een gedeelte duitsland opgezet.

Nu heb ik een sd kaartje erbij gehaald (later) en nu wil ik alles overzetten naar

het kaartje in plaats van het toestel. Maar heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen.

Moet ik eerst de gps leeghalen of moet ik dat gewoon overschrijven.

En als ik er iets opzet hoe weet het apparaat dan dat het op het kaartje moet

in plaats van het apparaat.

Wie weet raad.

Gr Herder

Geplaatst

Als je op je SD kaartje dezelfde directory structuur aanhoudt als op je GPS dan kun je de kaarten gewoon verplaatsen naar je sd-kaart. De GPS zoekt op zowel je GPS als op je SD-kaart naar kaarten, dus dat zit wel goed.

• Top! 1
Geplaatst

Hoe bedoel je met''dezelfde directory structuur aanhoudt '' een geformateerd kaartje heeft toch geen structuur.

Of begrijp ik iets niet.

Gr Herder

Geplaatst

Dezelfde directory structuur

een map met de naam Garmin b.v. waar je kaart(en) instaan

Gewoon beetje experimenteren met gmap.* kopieren

succes

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt de bestanden gewoon vanaf je Garmin geheugen naar het kaartje kopieëren met de verkenner.

Wel moet je op je kaartje een directory met de naam "Garmin" aanmaken. Daarna dus gewoon je kaartbestanden overzetten (via knippen en plakken) naar het kaartje / in de directory Garmin. Je toestel bekijkt voor de kaarten zowel het eigen geheugen als dat van het kaartje. Dat gaat dus helemaal goed komen. Succes

bewerkt door Gerrit Tabak
Geplaatst

Hallo

Ik heb gedaan wat jullie zeiden maar zo gauw ik kaarten op de sd zet via mapsource dan herkent hij ze niet.

Kunnen jullie iets duidelijker zijn wat ik moet doen, en moet ik niks op de instellingen van gps zelf instellen.

Sorry maar begrijp ff niet.

Gr Herder

Geplaatst

gewoon het bestand gpbmap.img (of zoiets) knippen in de map garmin in je gps en daarna plakken in de map garmin(die je dus even moet aanmaken) op je sd-kaartje !

Geplaatst

Hallo Herder,

Selecteer eerst de kaart bestanden in map source die je wilt verzenden

Sluit de oregon aan op de computer overdragen - melding found de oregon met id nummer - selecteer dan bij overdragen niet de oregon maar de SD kaart en klik vervolgens op verzenden en klaar is klara.je kunt de SD kaart ook uit de GPS halen en via de computer naar de kaart verzenden gaat volgens mij sneller.

Je kunt de kaarten ook apart verzenden maar dan moet je de naam van de kaart wijzigen.

Je kunt de kaarten van de harde schijf via de computer verwijderen dat bespaart weer wat MB's

Ik zelf zet de caches meestal op de GPS en de foto's en de kaarten op een 4 GB SD kaartje

Greetz Yurrie-currie

Geplaatst

Hallo

Oke ga proberen uit te leggen.

Ik heb op de pc de sd geformateerd (ntfs).

Toen heb ik de kaart sd in de gps geduwd.

Toen heb ik de gps aangesloten en dan herkent hij twee kaartjes 1oregon en 1 Iremovebel.

Toen heb ik mapsource geopend en de kaarten niet naar oregon maar naar I gestuurd.

Dan maakt hij op de I map een folder garmin aan.

In die map staat één enkel bestand gmapsupp.

Dan koppel ik de gps los en zet hem aan.

Echter blijft de kaart dan blank.

Dus iets mis ik dan maar wat.

Gr Herder

Geplaatst

ik Heb de fout al ontdekt kaart moet fat geformateerd worden anders werkt het niet.

Dus niet ntfs formateren.

Yoepie

Gr Herder

Alleen ben ik nu de basic worldmap kwijt.

Weet iemand waar je die haalt.

Gr Herder

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...